A közlekedési társaság a helyi járatok üzemeltetésére közbeszerzési eljárást hirdet, ehhez a városi közgyűlés hozzájárulása szükséges, miután a megyeszékhellyel közszolgáltatási szerződése van a Gemenc Volánnak. A társaság a megállapodás lejártáig, 2012. december 31-ig tervezi alvállalkozásba adni a helyi közlekedést - mondta Miszler Miklós, a cég személyforgalmi üzletág-igazgatója.
A döntés oka, hogy az évi 230 millió forintos árbevétellel működő helyi járatokon 50-60 millió forintos veszteség keletkezik, a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek pedig az az elvárása, hogy a közlekedési cég ne végezzen veszteséges tevékenységet - fogalmazott Miszler, hozzátéve: a Gemenc Volán nem tudta eléggé érvényesíteni akaratát, amely a nagyobb önkormányzati támogatásra irányult.
A szekszárdi közgyűlés 2009-ben 15 millió forintos támogatást nyújt a volántársaságnak, ehhez szintén 15 millió forintos normatív támogatás, valamint állami árkiegészítés járul. Miszler Miklós a veszteség további okaként említette, hogy a megyeszékhely 2008-ban átalakította a helyi menetrendet, aminek következtében tíz százalékkal nőtt a megtett távolság, ugyanakkor csökkent az utasforgalom.
A Gemenc Volán Zrt. jelenleg 18 autóbusszal működteti a helyi közlekedést Szekszárdon; az igazgató szerint a költségeket az is növelte, hogy 11 új Mercedes buszt állítottak forgalomba, amelyek fenntartása drágább, mint az idősebb járműveké. A Tolna megyei volántársaság július 1-jétől a dombóvári helyi és a Dombóvár-Tamási helyközi közlekedést adta alvállalkozásba, az autóbuszokat a korábban nemzetközi járatokat üzemeltető Orangeways Zrt. bérli a Volántól. A Gemenc Volán üzletág-igazgatója szerint bár az egy hónap tapasztalata kevés, eddig az Orangeways jól ellátta a feladatot.