Angela Merkel német kancellár már vasárnap kérte a GM-et, hogy a héten döntse el, melyik társaságnak adja el a cég európai egységét. Szavai szerint sürgős volna az alkalmazottak és a társaság gazdasági helyzete szempontjából. Utoljára pénteken ült össze a General Motors testülete, de döntés nélkül ért véget a találkozó.
Az amerikai eladó és az osztrák-kanadai vevőjelölt már azt közölte, hogy aláírásra kész szerződéstervezetet dolgozott ki a GM és a Magna az Opel autógyár átvételéről. A tervezett ügylethez azonban szükséges a GM igazgatótanácsi hozzájárulása, és az Opel-vagyont kezelő társaság áldása is, ez utóbbiban pedig fele-fele arányban foglalnak helyet a jelenlegi anyavállalat és a német kormány képviselői.
A terv szerint az autóipari beszállító Magna és partnere, az orosz Sberbank 4,5 milliárd euró német állami garanciavállalás mellett szállna be az új GM Europe társaságba, amely a német Opelt és a brit Vauxhall autógyárat foglalná magába.
A GM és a Sberbank 35-35 százalékos tulajdonrészt szerezne, a Magna húszat, a fennmaradó 10 százalék pedig az Opel-dolgozókhoz kerülne. Az Opel négy németországi gyárából egyet sem zárnának be, de 2500 fővel csökkentenék az alkalmazotti létszámot, további 8500 főt pedig a Németországon kívüli Opel-érdekeltségektől bocsátanának el.