A Magyarországon is gyártó Suzuki Motor az első üzleti félévben 12,5 milliárd jenes (139 millió dollár) nettó eredményt ért el, ami ugyan éves szinten 63 százalékos visszaesést jelent, de így is jobb az előzetesen várt értéknél.
A japán cég elsősorban az indiai piacon szerepelt jólt, ami lehetővé tette számára, hogy a mindenek előtt az amerikai eladásoktól függő japán versenytársainál jobban szerepeljen a válság ellenére is - írja a BBC. A részben a Suzuki tulajdonában levő Maruti Suzuki India negyedéves nyeresége az egy évvel ezelőtti duplájára emelkedett.
A Toyota-csoporthoz tartozó Daihatsu nettó nyeresége mindenközben szintén 60 százalékkal esett, a cég éves nyereségvárakozása jelenleg 13 milliárd jen. A Subarukat gyártó Fuji Heavy Industries 21,7 milliárd jenes veszteséget jelentett a szeptemberben végződött féléves időszakra, és az év egészét is mínuszosra tervezi a cég.
A Suzuki jelenleg 15 milliárd jenes éves nyereséget vár, szemben a májusban bejelentett 5 milliárd jenes előrejelzéssel. A Suzuki vezérigazgatója, Osamu Suzuki ezzel együtt óvatosságra intett, a piacon ugyanis nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy miképp alakulnak majd az eladások, ha leállnak a roncsprémium-programok a fejlett államokban.