Horvátországban a 2005 és 2008 közötti időszakban eredetileg 15,4 milliárd kunát (közel 570 milliárd forintot) terveztek autópálya-építésekre, a végösszeg azonban 20,3 milliárd kunára (mintegy 750 milliárd forintra) rúgott.
A horvát kormány a sztrádabüdzsé jelentős túllépése miatt a múlt héten arról döntött, hogy a következő három évben összesen már csak 4 milliárd kunát (mintegy 148 milliárd forintot) költenek autópályák építésére.
A nagymértékű eladósodottság az állami autópálya-építő és -üzemeltető HAC számára már nem teszi lehetővé újabb hitelek felvételét, ezért mindössze 2012 végéig 2,4 milliárd kunát (közel 89 milliárd forintot) tud fejlesztésekre költeni. A 4 milliárdból fennmaradó összeg nagyobbik részét az isztriai gyorsforgalmi utak autópályává szélesítésére fordítja az üzemeltető Bina Istra társaság.
A következő három évben állami forrásból mindössze 20 kilométer sztráda épülhet, ebből 10-10 kilométert jelent a Zágrábtól délre, Jakusevac és Velika Gorica között évek óta épülő szakasz befejezése, valamint a Dubrovnik felé vezető A1-es autópálya Ravca és Ploce között már szintén zajló építkezésének lezárása.
Az eredeti tervekben szereplő sztrádaépítésekre a következő években legalább 20 milliárd kunára (közel 750 milliárd forintra) lenne még szükség, a pénzhiány azonban azt jelenti, hogy a horvát főváros és Sisak közötti autópálya építését, a Dubrovnikig tartó szakasz folytatását, valamint a Fiumétől délre az Adria partjára tervezett beruházásokat 2012 után remélt "jobb időkre" vagy örökre elhalasztják Horvátországban.