A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNFucsovics Márton
14:45TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNAndrásfi Tibor
15:05VívásGrabiel Lugo-Tibor Andrasfi
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:45TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Összevonnák a Volánokat

Vágólapra másolva!
Regionális autóbusz-konzorciumokat kíván létrehozni a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV), a busztársaságok tulajdonosi jogkörét betöltő állami vállalat. A javaslatot decemberben nyújtja be a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanácshoz - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Összevonhatják a Volán busztársaságokat egy-egy konzorciumba, melyek élére az adott régió társaságainak vezéreiből állítanának egy főt. Az első fázisban ők végeznék a regionális együttműködések előkészítését és tennének javaslatot a megvalósításra.

A második fázisban történnének a regionális összevonások, de ennek módjáról még nem döntöttek. Eddig három kimenetel merült fel: az egyik szerint kiválasztanának régiónként egy-egy "vezető" társaságot, amelybe beolvasztanák a többi, a területhez tartozó céget; egy másik szerint egy-egy közlekedésszervező vállalatot hoznának létre; a harmadik szerint pedig a régióhoz tartozó társaságok összeolvadnának.

Szakértők szerint bármelyik valósul is meg, a Volánok csak előnyét látják az együttműködésnek, mivel a közös beszerzés, az együttes kiszolgáló tevékenység, a közös pályázás és a párhuzamosságok megszüntetése javítja a hatékonyságot. A hátrányok közé elsősorban az tartozik, hogy rengeteg érdeket kell összeegyeztetni.

Zana Tibor, az MNV Volánokért felelős igazgatója szerint eltérő az érdeke a társaságoknak, a Pénzügyminisztériumnak, a közlekedési minisztériumnak, az MNV-nek, a versenytársaknak és természetesen az utasoknak. Más-más kimenetelt követel a társadalompolitikai és a nemzetstratégiai nézőpont is. Zana szerint az sem biztos, hogy akár csak középtávon is érdemes állami kézben tartani a társaságokat.

A jelenlegi rendszerben a vonalak kétharmada veszteséges, tehát a váltás elkerülhetetlen. "Butaság azt hinni, hogy a Volánoknak nem az az érdekük, hogy jó hálózaton sok utasuk és abból nagy bevételük legyen" - mondta Bebesi István, a Bakony Volán vezérigazgatója. Szerinte a társaságok érdeke is az együttműködés, ha az előnyökkel jár.

A helyzetet nehezíti, hogy miközben csökken az utasszám, köti a társaságokat a bérmegállapodás, figyelni kell az adó és az infláció változásaira, jövőre négymilliárd forintot kéne megtakarítaniuk - írja a Világgazdaság.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!