A beszállító ipar komoly jelenléttel bír Magyarországon - elsősorban német és más nyugat-európai leányvállalatok révén -, így a negatív tendenciák a következő néhány hónapban még erősebben fogják Magyarországot sújtani - tette hozzá Armin Krug, a PricewaterhouseCoopers autóipari csoportjának budapesti vezetője. Márpedig a geszállítók egyharmada világszerte már most nehézségekkel küzd.
A hitelek korlátozása a beszállítók túlélését közvetlenül veszélyezteti, hiszen - csakúgy mint az autóipar - ők is nemritkán nyúlnak forgótőke-hitelhez, ilyet azonban egyre nehezebb találni a pénzügyi bizalom globális megcsappanása miatt.
A beszállítók dolgát nehezíti, hogy a nagy autógyárak csőd közeli állapota miatt nem mindig és nem időben jutnak hozzá szállítói kintlévőségeikhez, mivel az autógyárak ezeket normál esetben eladásaikból finanszírozzák.
A jelenlegi helyzetben - amikor is a készpénzgazdálkodás kulcsfontosságú - a K+F beruházások és az új kapacitások visszafogása várható, ez pedig hosszú távon kihat a versenyképességre.