A válság híreit itt olvashatja!
A hét legnagyobb európai autógyár 15 milliárd eurót használ fel idén, amelyből a legnagyobb részt (6 milliárdot) a Peugeot-Citroen és a Renault vállalatok jelentik. "Ha a gyárak nem kapnak hitelt, hogy fedezzék pénzfogyasztásukat, nem fogják tudni fizetni a béreket és a beszállítókat, és ezzel leállásra kényszerülnek" - mondta Peter Schmidt, egy angol tanácsadó cég vezérigazgatója.
Az Európai Befektetési Bank a BMW-nek, a Fiatnak, a Peugeot-nak, a Renault-nak, a Daimlernek és a Ford csoport svéd tagjának, a Volvonak, illetve a teherautókat gyártó Scanianak hitelez évi maximum 400 millió eurót. A Volvo a károsanyag kibocsátás csökkentés technológiájának fejlesztésére fordítja pénzt, amellyel költségeinek negyedét tudja fedezni. A Renault az elektromos meghajtás fejlesztését finanszírozza.
Az ACEA autóipari szövetség üdvözölte a hitelprogramot, de nem tartja elegendőnek a jelen gazdasági környezetben. Mint mondják: az 550 milliárd euró éves eladási bevétel 2,3 millió embert tart el és további 10 millió megélhetéséhez járul hozzá. A dolgozók érdekvédői egyetértettek az érveléssel - írja a Bloomberg.