Tavaly jelentősen 70,9 százalékkal csökkent a magyar piacon is jelen levő francia Michelin gumiabroncsgyártó profitja, az adózott eredmény 104 millió euróra rúgott, szemben a 2008-as 357 millió euróval. A bevételek visszafogottabb zuhanást mutatnak, 10 százalékkal 14,8 milliárd euróra csökkentek.
A cég eladásai az autógyártás általános válsága miatt estek: a forgalomban lévő személy- és teherautókat kevésbé használják tulajdonosaik, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak. A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán azonban tavaly már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be, a teherautó-abroncsok iránt azonban tartósan rossz a kereslet.
Az autóipar általános gyengélkedése közepette kivétel volt Kína, ahol tavaly egész évben 65 százalékkal nőttek az eladások, és ezzel a Michelin elsőszámú felvevőpiaca lett, első ízben megelőzve az Egyesült Államokat.