A síszezon viszonylag késői indulása ellenére is elmondható, hogy a 2009-2010-es idény első fele a várakozásoknak megfelelően teljesített, vagyis emelkedés volt tapasztalható az eladott utasbiztosítások terén - derül ki a Biztosítás.hu elemzéséből.
Bár minden eddigi rekordot megdöntött idén a hazai sípályák látogatottsága, a síszezonban eladott utasbiztosítások számának a tavalyi síszezonhoz képest bekövetkezett 24,87 százalékos növekedése azt mutatja, hogy a külföldön síelő honfitársaink száma sem csökkent a tavalyi síszezonhoz képest.
A jelentősebb hazai pályaüzemeltetők - a decemberi esőzések ellenére - arról számoltak be, hogy forgalmuk a terveiknek megfelelően alakul és nemcsak hozzák a tavalyi látogató- és eladott bérlet számot, hanem úgy gondolják, meg is haladhatják terveiket a síszezon hátralevő részében. Az itthoni szezon természetesen jóval rövidebb, mint mondjuk a szomszédos Ausztriában, de a hazai pályák arra mindenképpen alkalmasak, hogy bemelegítsünk a több napos külföldi síelésekre, vagy kezdő síelőként megtanuljuk rajtuk az alapokat.
A társaság mintegy 20 ezer síbiztosítás adataiból végzett kutatásából kiderül, hogy a legtöbb kiutazó az orvosi és mentési költségeket tekinti a legfontosabb szempontnak. Ezen ügyfelek aránya ma már meghaladja a 70 százalékot. A sífelszerelések biztosítása is népszerű, ezt az ügyfelek több mint 50 százaléka választja, viszont az alkusz szerint méltánytalanul háttérbe szorul az autó assistance szolgáltatás (20 százalékban választott), holott a szerződők jelentős többsége autóval utazik a kiválasztott sípályához, és törött lábbal nehéz hazavezetni az autókat (az autós assistance azt jelenti, hogy a biztosító vállalja: autót, illetve sofőrt küld, ha a biztosított valamilyen okból nem vezethet).
A Biztosítás.hu szerint a síelők hajlandóak kicsivel többet fizetni a biztosításért, ha cserébe nagyobb biztonságot kapnak. Sőt, a portál felmérése szerint az olcsó, de kis fedezetű termékeket szinte senki sem választja már a síeléshez. Idén - a tavalyi évhez hasonlóan - a síelők 98 százaléka európai úti célt választott magának és szinte mindegyikük autóval közelítette meg a síterepet.
A Biztosítás.hu az [origo] biztosítás oldalainak szolgáltató partnere.