A vizsgálatot a Generali Providencia Biztosító Zrt.-nél és a banknál folytatta le a felügyelet. Binder István, a felügyelet szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy az ügyfél hitelfedezeti életbiztosítást kötött a biztosítóval. Ennek ügyintézése kapcsán a banknak is lett volna feladata, mégpedig az ügyfél tájékoztatása.
A felügyelet kormányrendelet alapján 2009 szeptember elsejétől kapott felhatalmazást arra, hogy egyedi fogyasztóvédelmi panaszok esetében bírságoljon a pénzügyi szektorban - emlékeztetett Binder István. Ezért szaporodtak meg az ilyen jellegű határozatok. Hozzáfűzte: ezekek az egyedi panaszoknak a nyomán csak 2010-ben eddig 80 esetben szabott ki - 100 ezer és több millió forint közötti - bírságot a PSZÁF.
Hétfőn a Groupama Garancia Biztosító Zrt. (háromszor 100 ezer), a Generali-Providencia Biztosító Zrt. (200 ezer), az Allianz Hungária Biztosító Zrt. (100 ezer), az AIM Általános Biztosító Zrt. (200 ezer), összesen 800 ezer forint összegű megbírságolásáról szóló határozatokat tett közzé a felügyelet. Szakértők szerint, ha a felügyelet megállapította a pénzügyi vállalkozás vétségét, akkor az ügyfélnek jó esélye van arra, hogy ha szükséges, akár jogi úton kapjon kártérítést.