Az idei piaci folyamatokat alapul véve a Heineken Hungária Zrt. mintegy 2 milliárd forinttal kisebb árbevétellel számol ebben az évben, mint tavaly - közölte Benedek László, a társaság értékesítési igazgatója szerdán egy budapesti háttérbeszélgetésen. Mint elmondta, az idei év első nyolc hónapjában a cég értékesítése a mennyiséget tekintve mintegy 5 százalékkal csökkent, árbevétele 3 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakához képest. Mindezt a magyar sörpiacon tapasztalható nyolc százalékos visszaeséssel és a lakossági vásárlóerő csökkenésével magyarázta. A cég nettó árbevétele 31,5 milliárd forint volt az első nyolc hónapban. Az év egészére 45 milliárd forintos bevétellel számolnak.
A Heineken-termékek közül az olcsóbb szegmens jelentősebb mértékben esett vissza, így a prémium-termékek piaca stagnált, illetve némileg növekedett. A vendéglátóhelyeken eladott csapolt sör mennyisége, például, mintegy 12 százalékkal emelkedett.
A cég értékesítési igazgatója szerint ebben az évben a Heineken Hungária Zrt. mintegy 3 milliárd forintos adózott nyereségre számít, ami megegyezik az előző évivel. Jövőre az értékesítési igazgató véleménye szerint a magyar sörpiac már nem szűkül tovább, akár egy-másfél százalékkal növekedhet is.