Tavaly 8,42 millió gépkocsit adott el a Toyota-csoport, amivel továbbra is a japán cég a világ legnagyobb autógyártó vállalata - jelentette be a cég. Hasonló eredményre jutott két héttel ezelőtt egy német elemzőcég is.
A 2010-es eladások 8 százalékos emelkedést jelentenek a 2009-es forgalomhoz képest, ami különösen annak fényében kiemelkedő teljesítmény, hogy a Toyota több alkalommal is komoly visszahívásokra kényszerült az év folyamán. A Toyota tavaly összesen 9 millió autót hívott vissza, nagy részüket az Egyesült Államokban, az ok pedig jellemzően a gázpedállal, illetve a fékrendszerrel kapcsolatos hiba volt.
A Toyota eladásainak növekedése nagy részben Ázsiának volt köszönhető, ezen a kontinensen ugyanis 24 százalékkal emelkedett a cég forgalma. Japánban 14 százalékos volt az emelkedés, Kínában pedig 19 százalékkal több Toyotát adtak el 2010-ben, mint egy évvel korábban. Az Egyesült Államokban ezzel szemben stagnáltak a japán cég eladásai, míg fő konkurensei épp itt tudtak emelkedést elkönyvelni. Európában 11 százalékkal csökkentek a Toyota eladásai.
A Toyota immár három éve a világ legnagyobb autógyártó cége az eladott gépkocsik számát tekintve, de egyre kisebb a különbség második helyen álló amerikai General Motors-szal szemben. A detroiti autóóriás eladásai 2010-ben 12,2 százalékkal mentek fel, ami 8,39 millió eladott gépkocsit jelentett.
Az AFP jelentése szerint nem csak a GM jelenthet veszélyt a Toyotára, a német Volkswagen, a legnagyobb európai gyártó ugyanis bejelentette: 2018-ban a világ legnagyobb autós cége szeretne lenni, mégpedig az indiai és az amerikai piacon való előretörésnek köszönhetően.