Egy minisztériumi rendelettervezet szerint legfeljebb öt évre szólna a taxiengedély, amelyet képzéssel és vizsgákkal lehetne megújítani - írta a Világgazdaság.
A képzés és a vizsga tovább növelné a magas üzemanyagárak és a nagy verseny miatt aggódó taxisok költségeit. A Világgazdaság adatai szerint a taxis alaptarifák több társaságnál megegyeznek vagy csökkentek 2008 óta.
Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke szerint a szabályozással inkább az a baj, hogy nincs "gazdája" az ágazatnak, így sem az utasoknak, sem a taxisoknak nincs kihez fordulniuk. Az esetleg rossz szolgáltatásra panaszkodó utast a hatóságok nem tudják érdemben kezelni, ezért Metál Zoltán szerint egy kézbe kéne adni az engedélykiadást, az ellenőrzést és a szankcionálást.
Metál Zoltán szerint a taxizás az OKJ-s szintet sem éri el, mert betanított munka, ezért nem érti, hogy miért akarja a szabályozó az ötéves engedélyeket bevezetni.