A kelet-kínai Csöcsiang tartomány bemutatkozásával nyílt meg szerdán a Márkás Kínai Áruk Központja (China Brand Trade Center, CBTC) Budapesten, az AsiaCenter nyugati szárnyában. Az új központ a fejlettebb technológiákat alkalmazó kínai cégek magyarországi és térségbeli bemutatkozásra ad lehetőséget - olvasható a cég közleményében.
"A központ létrehozása azért újszerű, mert így a kínai gyártók közvetlenül kerülhetnek kapcsolatba európai vevőikkel, a kommunikáció révén kialakul a Kínában rendkívül fontos bizalom, és ebből együttműködési lehetőségek születhetnek. A CBTC-vel a kereslet és a kínálat számára is új perspektívákat nyújtunk" - fogalmazott a CBTC szóvivője. A központ koncepciójának kulcsfontosságú ágazatai az autóalkatrészek, építőanyagok, elektronika és a megújuló energia kapcsolódó termékei és szolgáltatásai. Csöcsiang tartományból 36 cég érkezett, képviselve a járműipart, a megújuló energiákat, a szerszám- és gép-, vegyipart, a sporteszközöket, valamint textilipart.
A beruházást 2003 óta tervezik a kínai kereskedelmi kapcsolatokkal foglalkozó üzletemberek és politikusok. Az eredeti tervek szerint az AsiaCenter és a vele szomszédos China Mart bővítésével egymilliárd dolláros beruházással épült volna meg, és feladata lett volna, hogy ezernél is több elektronikai, informatikai és más csúcstechnológiai kínai nagyvállalatnak tegye egyszerűbbé termékei bemutatását és terjesztését az egész Európai Unióban.
A Ven Csia-pao kínai miniszterelnök által vezetett magyarországi delegációban mintegy háromszáz üzletember is érkezett múlt hét végén Budapestre. Tizenkét üzleti megállapodást kötöttek egymással kínai, illetve magyar minisztériumok, állami szervezetek és magántársaságok. A bejelentett üzletek között szerepel több mint egymilliárd eurós vegyipari beruházás is, azonban a megállapodások többsége kevésbé konkrét, csupán szándékot jelez, vagy épp régebbi bejelentéseknek ad nagyobb nyilvánosságot.