Jelentősen emelkedik ugyan a cégautóadó jövőre, ez mégsem okoz majd nagy változást a kocsipark üzemeltetésében - állította az RSM DTM adótanácsadó partnere, Héhn Miklós. Elmondása szerint "még mindig több az előnye az adó megfizetésének, mint a tételes elszámoláshoz kapcsolódó korlátozások hátránya", illetve hozzátette, hogy az adminisztratív többletteher miatt sem valószínű a tételes elszámolás népszerűbbé válása.
A cégek eddig jellemzően nem terhelték át a munkavállalóra a költségeket, mert sok esetben olyan juttatást is jelent az autóhasználat, amivel a bér egy részét válthatják ki. A cégautóadó megfizetésével a cégnek nem kell növelnie az adóalapját, és korlátozásmentessé teheti a kocsi magáncélú felhasználását.
A kormány benyújtott adóterve szerint azonban a jelenlegi tételes adót felváltaná egy új adótábla. Jelenleg a hengerűrtartalom alapján havi 7 vagy 15 ezer forint adót kell fizetni (negyedévente befizetni), a változás után azonban a gépjármű teljesítménye és a környezetvédelmi besorolás alapján a legkorszerűbb és legkisebb teljesítményű autónál is havi 7700 forintot kell majd utalni. A legtöbbet a rossz besorolású, nagy teljesítményű járműveknél kell majd fizetni, ezeknél 44 ezer forint lesz a havi adó.
Az RSM DTM szerint még a jelentősen megemelkedő adók sem fogják eltántorítani a cégeket a cégautóadós megoldástól. Azt azonban megjegyezte az adótanácsadó, hogy valószínűleg a beszerzés előtt az adózó cégek át fogják gondolni, milyen környezetvédelmi besorolású autót vesznek.
Az adótanácsadó azt is írta közleményében, hogy a jelenleg még negyedévente fizetendő cégautóadó összege egy tétellel csökkenthető, a gépjárműadó azon hónapokra eső részével, amelyben mindkét adókötelezettség fennállt.