Az Union Biztosító összesítése szerint a Magyarországon készülő filmek producerei rendkívül költségérzékenyek, ha biztosításról van szó. A legtöbb producer általában a forgatási napokra köt filmbiztosítást, az elő- és utómunka időszakára nem. A biztosító összegzése szerint a legjellemzőbb azonban az, hogy a káresetek az utómunka során történnek.
"A tapasztalat azt mutatja, hogy a filmbiztosítást sokan nem a teljes alkotási időszakra kötik meg, hanem csak a forgatások napjaira. Az előkészítő- és utómunkákra általában nem, ami óriási kockázat, hiszen a leggyakrabban ilyenkor történik baleset a filmmel" - mondta Tóth István, az Union Biztosító igazgatósági tagja.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a filmbiztosítás mellé a legtöbb esetben igény van a forgatócsoport és színészek csoportos élet- és baleset-biztosítására - olvasható a 42. Magyar Filmszemlén bemutatott filmek egy részét biztosító cég közleményében.
A biztosító szerint a biztosítás díja a film költségvetésének 1-1,5 százalékát szokta kitenni, de a filmesekben általában fel sem merül a biztosítás ötlete. Vagy nem kötnek biztosítást, vagy pedig a költségek minimalizálására törekedve nem megfelelő mértékű védelemről gondoskodnak a producerek - összegzi az Union Biztosító.