A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNFucsovics Márton
14:45TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNAndrásfi Tibor
15:05VívásGrabiel Lugo-Tibor Andrasfi
HUNSiklósi Gergely
15:30VívásNeisser Loyola-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:45TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNPupp Réka
16:50CselgáncsGefen Primo-Reka Pupp
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Rekordot produkált a BMW és a Porsche

Vágólapra másolva!
Miközben a nagy német luxusautó-gyártók jelentősen növekedtek értek el az év elején; az Opelnek rosszul megy, a cég rontotta le az amerikai anyacég, a General Motors eredményét.
Vágólapra másolva!

Kiváló eredményeket értek el a luxusautókat gyártó német vállalatok elsősorban a tengerentúli, főként a kínai és az amerikai kereslet felfutásának köszönhetően, miközben Európában nem ment túl jól az üzlet.

A prémium kategóriában világelső BMW-csoport csütörtöki beszámolója szerint fennállása óta a legjobb negyedévét zárta márciusban: adózott eredménye 1,35 milliárd eurót tett ki január-március között, és ezzel 18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, mindezt úgy, hogy sokat költött fejlesztésre, a termelés bővítésére. A működési eredmény 19 százalékkal, 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevétel 14,1 százalékkal, 18,3 milliárd euróra nőtt. A BMW a hozzá tartozó Mini és Rolls-Royce márkákkal együtt 425 ezer kocsit adott el az első negyedévben, 11,2 százalékkal többet, mint tavaly január-március között.

A BMW-hez - és a többi prémium kategóriás márkához - hasonlóan a Porsche sem érzi a válságot, náluk is rekordot döntött a bevétel és a profit is az első negyedévben, s itt is mindent vitt a kínai piac. A vállalat életében először fordult elő, hogy több kocsit adtak el Kínában, mint az Egyesült Államokban, több mint hétezret, míg Amerikában közel hétezret. Az első negyedévben 30 ezer Porsche kelt el a világon, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bevétel 32 százalékkal, 3,025 milliárd euróra, a működési eredmény 18,4 százalékkal, 528 millió euróra nőtt. Az adózott eredményt negyedéves bontásban csak az üzleti év végén közli a német vállalat.

Kilóg a sorból az Opel

A Győrben új gyárat építő Audinál szerdán közölték, hogy a működési eredmény 27 százalékkal, 1,4 milliárd euróra nőtt idén január-március között az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó árbevétele 17,8 százalékkal, 12,4 milliárd euróra ugrott. Az eladások 11 százalékkal emelkedtek, világszerte 346 ezer Audit adtak el.

Jól kezdte az idei évet a Mercedes anyavállalata is: a Daimler-csoport néhány nappal ezelőtt azt közölte, árbevétele 9 százalékkal, 27 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az üzemi eredmény 5 százalékkal, 2,13 milliárd euróra, az adózott eredmény 20 százalékkal, 1,42 milliárd euróra emelkedett. A csoport összesen 502 ezer gépjárművet értékesített január-március között, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az Opel a német prémium márkákkal ellentétben rosszul szerepel, az anyavállalat, a General Motors friss adatai szerint. Az amerikai autóipari vállalatcsoport adózott eredménye egy milliárd dollár lett, szemben az egy évvel korábbi 3,2 milliárddal, az árbevétel pedig 4 százalékkal, 37,8 milliárd dollárra nőtt. Az európai üzletág - amely az Opelt és brit megfelelőjét, a Vauxhallt jelenti - 256 millió dollár veszteséget termelt, míg egy évvel korábban még egy kis pluszban volt az Opel, de az európai adósságválság miatt csökkentek az eladások, így végül 2011-et veszteséggel zárta a GM-leány. Az utóbb időben olyan hírek terjedtek el, hogy a GM további Opel-gyárakat akar bezárni Európában, de ezt rendre cáfolták az Opel vezetői.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!