Nyolcszázalékos zuhanással kezdett a Facebook a második kereskedési napján. Habár pénteken, amikor először lehetett kereskedni a közösségi oldal papírjaival, 12 százalékos pluszban kezdett az árfolyam, a nap további részében 23 cent kivételével minden előnyét elvesztette a részvény.
Hétfőn pedig jött a zuhanás, egy órával nyitás után már 11,5 százalékos mínuszban volt az árfolyam. A Marketwatch nevű piaci szakoldal négy okot gyűjtött össze, hogy mi játszhatott ebben szerepet, miért "kudarcos" a Facebook rajtja.
Az egyik érve a szakoldal írójának az volt, hogy a Facebook részben már piacra lépett, mielőtt a tőzsdei kereskedés elkezdődött. A nyílt kereskedés előtt ugyanis már le lehetett jegyezni a Facebook részvényeit, ekkor egységes áron. A tervezgetés az alapján, hogy mekkora legyen a kezdő ár, már ekkor megtörtént: a 38 dolláros nyitóár már tartalmazta a bevezetés fellendülési hatását. Ehhez képest most visszacsorgást látunk.
A második érv az volt, hogy a Facebook dolgozói és korai befektetői már korábban kaptak részvényeket, amelyeket a tőzsdén a piacra önthettek. A kibocsátás utáni fellendülést emiatt vastagon kielégítették, ez pedig leszorította az árakat. "A bennfentesek minden cseppet kipréselhettek a bevezetéskor, így pénteken a befektetőknek már csak egy kifacsart citrom maradt" - fogalmazott a Marketwatch.
A General Motors belepiszkált a Facebook kibocsátásába - ez a harmadik lehetséges ok. Az óriási autógyár éppen a kibocsátás előtt jelentette be, hogy nem kíván tovább reklámozni a Facebookon, emiatt a közösségi oldal kisebb bevételre számíthat.
A negyedik érv pedig az, hogy a nagy felhajtás ellenére a kisbefektetők nem tűntek éhesnek a Facebook-részvényekre. Piaci információk szerint nem volt erős érdeklődés az átlagemberek körében.