A húsok közül a magyar háztartások legtöbbet csirkét és sertést vásárolnak: tavaly a lakosság a friss és tőkehúsra mintegy 230 milliárd forintot adott ki, ennek 37 százalékát csirke-, 46 százalékát pedig sertéshúsért - derül ki a GfK Hungária piackutató intézet felméréséből.
A háztartások friss csirkehúsra 84 milliárd forintot költöttek 2011-ben, ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan mintegy 230 millió forintért vásároltak csirkét a magyarok, a sertéshúsra pedig ennél is többet, összesen 105 milliárdot, azaz naponta közel 290 milliót költöttek. A családok 86 százaléka vásárolt csirkehúst legalább egyszer az évben. A vásárlói létszám némileg alacsonyabb a sertéshúsnál, ebből a háztartások 85 százaléka vásárolt legalább egyszer 2011-ben, míg a marhahúst mindössze a családok 29 százaléka kereste. A felmérés szerint a csirkehús kedveltsége Magyarországon elsősorban viszonylag kedvező árának köszönhető, de az elmúlt néhány évtized egészségtudatos kampányai is hozzájárultak a népszerűségéhez.
A kiskereskedelmi forgalomban megjelenő friss csirkehús kínálatában jelentős a hiper- és szupermarketek szerepe, a háztartások az összes megvásárolt csirkehús 45 százalékát itt szerzik be. A hentesüzletek és a piacok 29 százalékos részesedést tudhatnak magukénak. A GfK szerint a hazai hústermelésben a baromfihús-előállítás az egyetlen olyan szegmens, amelyben az ország nettó exportőrnek számít. A termelőktől ugyanakkor folyamatos fejlesztéseket és átláthatóságot kíván meg a magasabb árakkal dolgozó és komolyabb állatjóléti intézkedéseket előíró nyugat-európai piac.