A virtuális mobilszolgáltató március 1-jei indulásakor az ígérte, hogy tarifáit mindenkor az átlátható, könnyen megérthető percdíjak fogják jellemezni, és ehhez kívánja tartani magát a jövőben is anélkül, hogy az új adót bármilyen formában beépítené a szolgáltatás díjába - hangsúlyozza a cég.
A közlemény szerint a társaság a rugalmasságából és az eddigi erős ügyfélszerzéséből eredően talált forrást az új adó költségeinek finanszírozására, így nem kívánja az adó miatti megnövekedett terheket az ügyfeleire továbbhárítani. Hozzáteszi, hogy a Tesco Mobile működésének első három hónapjában a célokat lényegesen meghaladta az értékesítés mennyisége.
Az Országgyűlés május közepén határozott a hívásonként és megkezdett percenként kétforintos telefonadó bevezetéséről. A július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatóknak minden elküldött üzenet - SMS és MMS - után is. Az adó összege havonta magánszemélyek után legfeljebb négyszáz, a cégeknél ezernégyszáz forint lehet.
A mobilszolgáltatók közül a Telenor még májusban jelezte, hogy az új, percalapú távközlési adót érvényesíteni fogja áraiban mindaddig, amíg a szektort sújtó két különadó közül az egyiket kivezetik. A Vodafone azt közölte, hogy az új adó terhét megosztja az előfizetőkkel, az emelés azonban minden esetben kisebb lesz, mint a kivetett adó.
Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.