Másfél kilométert halad ez a szörnyeteg a MÁV vonalán naponta - videó

Vágólapra másolva!
A MÁV komplex felújítást végez a miskolci fővonal közel 30 kilométeres szakaszán. Az Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti szakaszra visszatért az a 210 tonnás, SMD típusú felépítménycserélő géplánc is, amely naponta akár 1600 méternyi vágányhosszt képes megújítani.
Vágólapra másolva!

A MÁV komplex felújítást végez a miskolci fővonal közel 30 kilométeres szakaszán. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) ötpontos akciótervének részeként, de teljes egészében a vasúttársaság saját forrásából megvalósuló beruházás célja, hogy a vonalszakaszon megszűnjenek a sebességkorlátozások és a késések, kiszámíthatóbbá váljon a menetrend, az utazási idő pedig akár 5 perccel rövidülhessen.

A kitűzött célok eléréséhez a MÁV a legkorszerűbb műszaki megoldásokat is igénybe veszi. A munkálatok következő, Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között zajló szakaszára például visszatért az a 210 tonnás, SMD típusú felépítménycserélő géplánc is, amely naponta akár 1600 méternyi vágányhosszt képes megújítani.

Az SMD ezzel a rendkívüli teljesítménnyel 9 nap alatt kicseréli a felépítményt, így várhatóan a december 4-i határidőre elkészül a miskolci fővonal felújított szakasza.

Október 19-től már Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között zajlik a december 4-ig tartó rekonstrukció. 

Egy 2023-ban készült felvétel egy SMD-80-as típusú vágányépítő nagygépről
Egy 2023-ban készült felvétel egy SMD-80-as típusú vágányépítő nagygépről
Fotó:  V1115101/Bogdan Attila (Developnet Kft)(C) 2023 - V-Híd/ Eltuhami Aziz

A részletekről a MÁV közleményében a következők állnak:

  • a jelenlegi, második ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt;
  • a 12 kilométeres szakaszon zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be;
  • 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is;
  • 3 átjárót javítunk és 5 hídon végeznek el állagmegóvó szigetelést.

A felújítást október 29-től ismét a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc segítségével gyorsítja

A vágányfelújítást ezenkívül közúton és vasúton is használható rakodógépek, munkagépek, kötött pályán közlekedő korszerű vasúti pályaépítő- és karbantartó gépláncok végzik, műszakonként 100-120 szakember közreműködésével.

A felújítási munkálatokat követően feloldják a vágányzárat, és újra két vágányon használhatják a vonatok a pályát.

A megengedett magasabb sebességgel ugyanakkor csak valamivel később, az előírt utószabályozási munkálatok elvégzését követően válik használhatóvá. 

A tervek szerint az első fázisban befejezett szakaszon decemberben már 120 km/órás sebességgel, míg a mostani ütemben megújuló Mezőkeresztes-Mezőnyárád–Emőd szakaszon várhatóan év elején az utószabályozásokat követően 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok.

A vasúttársaság közleményében kitér arra, hogy a mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések.

Nézze meg az alábbi videóban, hogyan dolgozik a hatalmas vágányépítő munkagép:

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!