A bevásárlóközpontok kedvelt beszerzési helynek számítanak, a hazai vásárlók 43 százaléka említette valamelyik plázát mint kedvelt bevásárlási helyszínét - állapította meg a GfK Hungária szerdán közzétett kutatása. A bevásárlóközpontok látogatóinak 57 százalékát adják a nők és 43 százalékát a férfiak. Az ideális bevásárlóközpont legfontosabb ismérve a különböző árszínvonalú üzletek jelenléte és a hosszú nyitva tartás.
A 19 bevásárlóközpontot vizsgáló kutatás szerint a látogatók egyharmada jellemzően csak nézelődik. Azok viszont, akik vásárolnak is, átlagosan körülbelül hétezer forintot költenek. A költéseket tekintve országosan igen nagy eltérések vannak, hiszen vannak olyan vidéki plázák, ahol átlagosan 3000 forint körül költenek a vásárlók, míg néhány fővárosi helyszínen ez az összeg meghaladja a 10 000 forintot is.
A leggyakoribb plázalátogatók a 15-34 évesek, a magasan kvalifikáltak és nagyobb jövedelemmel rendelkezők. A látogatók 10 százaléka kimondottan azzal a céllal érkezik egy bevásárlóközpontba, hogy banki, postai, közüzemi ügyeit elintézze - állapította meg a kutatás.