Nincs még baj, de gyülekeznek a felhők az Adobe felett

Vágólapra másolva!
Közzétette az Adobe Systems Inc.(Nasdaq) a harmadik pénzügyi negyedéves jelentését, mely mind árbevételben, mind pedig eredményben növekedett, azonban elmaradt az elemzői várakozásoktól.
Vágólapra másolva!

A Photoshop és az Acrobat szoftverek gyártója bejelentésében azzal indokolta az elmaradó számokat, hogy a vállalatnak tovább tart bevételhez jutnia az internetes előfizetéses ügyfelektől, mint a direkt módon értékesített termékek esetén.

A zárás utáni kereskedésben közvetlen a hír bejelentése után hirtelen 6 százalékos mínuszban is járt a papír, azonban gyorsan visszakorrigált és végül közel 1 százalékot esett. Az éves profitelőrejelzést 53 és 58 cent közé tette a cég, ami lényegesen alacsonyabb a vártnál (67 cent).

A San Jose-i székhelyű vállalat 3 százalékos árbevétel és 3,2 százalékos nettó eredmény növekedéssel büszkélkedhet. Az egyik leginkább teret hódító termékük, a Creative Cloud előfizetőinek száma 25 ezerrel növekedett 200 ezerre, mely alkalmazásnak a céges változata az év végére várható.

Az előfizetések száma lecsökkenhet

Mivel az első éves havi díjat nagyon kedvezően állapította meg a szoftvergyártó, az elemzők attól tartanak, hogy az egy év letelte után a felhasználók nem újítanak szerződést és kiesnek az ügyfélkörből. Megkérdőjelezhető a fenntarthatósága az ilyenfajta árazási stratégiának.

A vezérigazgató mindenesetre kiemelte, hogy eltökélt szándékuk az internetes értékesítés, illetve a mobil eszközökre való eladások számának növelése. A nagyobb tömeghez való eljutással egy stabilabb árbevétel-modell alakulhat ki, mely hosszabb távon jóval tervezhetőbbé teszi az eladásokat.

Adobe Systems (napi grafikon)

adobe systems

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!