A Photoshop és az Acrobat szoftverek gyártója bejelentésében azzal indokolta az elmaradó számokat, hogy a vállalatnak tovább tart bevételhez jutnia az internetes előfizetéses ügyfelektől, mint a direkt módon értékesített termékek esetén.
A zárás utáni kereskedésben közvetlen a hír bejelentése után hirtelen 6 százalékos mínuszban is járt a papír, azonban gyorsan visszakorrigált és végül közel 1 százalékot esett. Az éves profitelőrejelzést 53 és 58 cent közé tette a cég, ami lényegesen alacsonyabb a vártnál (67 cent).
A San Jose-i székhelyű vállalat 3 százalékos árbevétel és 3,2 százalékos nettó eredmény növekedéssel büszkélkedhet. Az egyik leginkább teret hódító termékük, a Creative Cloud előfizetőinek száma 25 ezerrel növekedett 200 ezerre, mely alkalmazásnak a céges változata az év végére várható.
Az előfizetések száma lecsökkenhet
Mivel az első éves havi díjat nagyon kedvezően állapította meg a szoftvergyártó, az elemzők attól tartanak, hogy az egy év letelte után a felhasználók nem újítanak szerződést és kiesnek az ügyfélkörből. Megkérdőjelezhető a fenntarthatósága az ilyenfajta árazási stratégiának.
A vezérigazgató mindenesetre kiemelte, hogy eltökélt szándékuk az internetes értékesítés, illetve a mobil eszközökre való eladások számának növelése. A nagyobb tömeghez való eljutással egy stabilabb árbevétel-modell alakulhat ki, mely hosszabb távon jóval tervezhetőbbé teszi az eladásokat.
Adobe Systems (napi grafikon)