2009 augusztusa óta ez volt a legerősebb hónap az amerikai autóeladásokban. Az idén a 14 milliót is meghaladhatja az újonnan értékesített járművek száma, amivel a legjobb év lehet 2007. óta, sőt ez lehet az első olyan három éves ciklus 1973 óta, amikor kétszámjegyű növekedést mutatott fel az iparág.
A nagy szereplők közül a Toyota és a Honda teljesített a legjobban. Az ismét piacvezetővé váló Toyota 46 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, szemben az elemzők által várt 40 százalékos bővüléssel. A növekedés elsősorban a Corolla, a Camry és RAV4 modelleknek volt köszönhető, de a Lexus is sokat tett hozzá a jó eredményhez. A luxusmárka 2010 decembere óta először előzte meg a BMW és a Mercedes eladásait 24327 eladott gépkocsival, igaz éves szinten még mindig elmarad a két patinás európai gyártó számaitól.
Japán harmadik legnagyobb autógyártója, a Honda óriási mértékben, közel 60 százalékkal növelte személygépkocsi-értékesítését egy évvel ezelőtthöz képest. A hatalmas növekedést ráadásul anélkül érte el, hogy agresszív ösztönzéssel élt volna az autókereskedőknél. Egyedül az Accord esetében adott átlagon felüli juttatásokat az értékesítőknek, mert hamarosan forgalomba kerül már az új modell. Az Accord mellett a Civic és CR-V teljesített jól, melyek saját szegmensük értékesítési listáján is az első helyre kerültek.
A japán autógyártók előretörése mögött az is áll, hogy sikerült túljutni a tavalyi földrengés és cunami okozta termeléskieséseken, és visszaszerezniük az egy évvel ezelőtt elvesztett piaci részesdésüket. Az új autó eladások 45,6 százalékát adták a japán cégek augusztus folyamán, míg a helyi amerikai vállalatok 45,3 százalékot hasítottak ki maguknak. A fennmaradó 9,1 százalékon az európai autógyártók osztoztak.
A General Motors értékesítési számaiban 10 százalékos növekedést láthattunk szemben az elemzők által várt 3 százalékhoz képest. A Chrysler 14 százalékkal tudott több autót eladni, a Ford pedig közel 13 százalékos bővülést mutatott fel. Az amerikai gyártók húzóautói a Dodge Dart és a Ford Escape volt, melyek esetében még további térhódítást várnak az elemzők.
Olyannyira fellendülni látszik az iparág, hogy a GM egy új harmadik műszakot vezetett be, és a Chrysler, a Nissan és a KIA is bővíti termelőkapacitását legalább 15 helyszínen a jövőben. Az iparágban keletkező új munkahelyek száma jól jön most Barack Obamának a kampány során, mivel középtávon is láthatóak a 2009-es kisegítés eredményei. A General Motors kisegítése mellett, 2009 augusztusában a demokraták javaslatára, és a republikánusok ellenzése mellett született meg az a program, melynek keretében jelentős támogatások mellett vásárolhattak amerikai családok új hatékonyabb autókat.
Míg az USA-ban szédületes mértékű növekedést láthatunk, a világ legnagyobb autópiacán, Kínában drasztikus mértékben lecsökkent a bővülés mértéke. A 2010-es 32 százalék után, tavaly már csak 2,5 százalékos volt az emelkedés, idén pedig 5 és 8 százalék közötti számra számítanak az iparág elemzői. A lassú növekedés következtében azonban így is 2015-re várhatóan nagyobb lesz az ázsiai ország piaca, mint az USA-é, Japán és Németországé egybevéve. Nem véletlen, hogy az elmúlt két év során 38,4 milliárd dollárnyi beruházást jelentettek be az autógyártók, melyek részben még mindig folyamatban vannak.