Első helyen a Samsung a mobilpiacon
Jelentősen növelte mobilkészülékei eladását a Samsung, közel 105,4 millió darab telefont adott el az elmúlt három hónapban, ami 21 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az IDC.com adataiszerint ez az egész piac értékesítésének a 23,7 százalékát teszi ki, ami szintén magasabb, mint az elmúlt évi 20,1 százalék.
A dél-koreai cég előretörését a Nokia mobil eladásait jelentősen visszavetette. A finn cég értékesítése az utóbbi 3 hónapban 22,9 százalékkal, 82,9 millióra csökkent az előző év azonos időszakához képest, amivel 18,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. Ezen túl a HTC is jelentős visszaesésről számolt be, 43 százalékkal kevesebb okostelefont adtak el a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban a piacon uralkodó erős verseny miatt. Emiatt bevételük jelentősen el fog maradni az elemzők által előzetesen várt 2,6 milliárd dollártól, csak 2,1 milliárd dollár körül fog alakulni.
Legyőzték az iPhone-t
A Samsung a mobilpiac részszegmensében, az okostelefonok piacán is növelte előnyét a versenytársakkal szemben, a Galaxy készülékek harmadik negyedéves 56,3 milliós eladásainak köszönhetően 31,3 százalékos piaci részesedést hasítottak ki ezen a területen. Ezzel szemben a világ legnagyobb technológiai vállalata, az Apple mindössze 15 százalékot tudhat magáénak, ami az iPhone készülékek körüli óriási hisztéria ellenére meglepőnek tűnik.
Az Apple tegnapi gyorsjelentése amúgy sem hozott lehengerlő számokat, az iPhone-ok 26,9 millió darabos eladása megfelel a várakozások átlagának, de közelében sincs az optimista becsléseknek, és jelentősen elmarad a Samsung Galaxy készülékek értékesítésétől.
A Samsung gyorsjelentését ezzel szemben pozitívan fogadták a befektetők, ugyanis a vállalat rekordnagyságú, 7,4 milliárd dolláros profitot ért el a harmadik negyedévben a már említett Galaxy készülékek óriási eladásainak köszönhetően. A Reuters szerint a cég jövőre ezt az eredményt is túlszárnyalhatja és 16 százalékos profitnövekedést várnak.
A Samsung piacvezető szerepe különösen fájhat az Apple-nak, ugyanis a két cég között egy ideje elmérgesedett a viszony, folyamatosan zajlanak a design és technológia másolása miatti egymás elleni perek. Mindkét vállalat próbálja kitiltani a másik készülékét a piacról, különböző szabadalmakra hivatkozva.