Tizenkét egymást követő hónap óta folyamatosan zuhannak az autóértékesítések Európában. Szeptemberben 10,8 százalékkal, az idei évben a legnagyobb ütemben esett az értékesítés. Egyedül Nagy Britanniában volt növekedés, viszont Németországban (-10,9%), Franciaországban (-17,9%), Olaszországban (-25,7%) és Spanyolországban (-36,8%) bőven kétszámjegyű volt a visszaesés.
Az idei év első kilenc hónapjában összességében 7,6 százalékkal esett vissza az Európai eladások száma. Az Egyesült Királyságban növekedés, Németországban enyhe csökkenés, viszont Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelentős visszaesés figyelhető meg.
Szakértők szerint az ehavi visszaesés egyrészt betudható annak, hogy idén kettővel kevesebb munkanap volt szeptemberben, mint tavaly, illetve a spanyol áfa-emelés is hozzájárult a negatív adathoz.
A piacvezetőVolkswagen 13,8 százalékos visszaesést szenvedett el. Az év első nyolc hónapja után a márka növelni tudta piaci részesedését a többi tömegautó-gyártó versenytárs kárára. A Volkswagen közvetlen követői, a Ford és az Opel szintén jelentősen csökkenő kereslettel szembesültek.
A Renualt kiemelkedően negatív hónapot zárt és a 33 százalékos értékesítés visszaesés hatására kénytelen volt átengedni vezető szerepét a Peugeot-nak Franciaországban. Ezzel a Peugeot a negyedik helyet szerezte meg az európai autópiacon.
A sorban az ötödik, a prémium márkás BMW növelte eladásait, míg a Hyundai és a Kia szintén erősebb hónapot zárt most szeptemberben mint tavaly, bár csökkenő növekedésről számoltak be az előző hónapokhoz képest.
Volkswagen
BMW
Renault
Peugeot