A Siemens 2,8 milliárd euróért veszi meg a brit Invensys vasúti üzletágát. A felvásárlás az elmúlt 5 év legnagyobb tranzakciója lehet a német konglomerátum részéről. Külön jelentőséggel bír a bejelentés a jelenlegi Siemens-vezér, Peter Loescher számára, ugyanis az eddigi ügyletei inkább a környezettudatosság felé irányították a céget semmint a profitabilitást segítették elő. A 2007-ben hivatalba lépő Loescher elismerte az öt éve tartó halovány teljesítményt és novemberben költségcsökkentési programot hirdetett meg.
A befektetőknek azonban ezúttal is van miért aggódniuk, hiszen a részvényesek mellett az elemzők is túl magasnak vélik a felvásárlási ajánlatot. A Bloomberg által megkérdezett elemzők arra hívták fel a figyelmet, hogy csak az Invensys vasúti részlegéért ajánlott fel a Siemens egy akkora összeget, ami a brit cég bejelentés előtti kapitalizációját is megközelíti.
Siemens (Xetra)
A német energiaipari óriás vasúti divíziója már régóta problémákkal küszködik. A két fő gyártótelepe Braunschwiegben és Berlinben található, ám a megrendeléseket a két gyárral sem tudja teljes mértékben kielégíteni. A bejelentést követő bizakodást azonban érdemes óvatosan kezelni, hiszen az Invensys vasúti egységénél sem fenékig tejfel az élet. Év elején ugyanis céltartalékot kellett képeznie a cégnek a problémás szerződések teljesítésére. A nyáron pedig a részleg profit marginján volt kénytelen vágni a szigetországi társaság, 17 százalékra módosította a középtávú kilátásokat. A Bloomberg gyűjtése alapján azonban még ez is háromszorosa a Siemens ugyanezen üzletágára meghatározott marginjának.
Legutóbb 2007-ben hallhattunk többmilliárdos üzletről a Siemens háza tájáról. Akkor 7 milliárd dollárért vette meg a Dade Behring, gyógyászati eszközöket gyártó társaságot. A német cégcsoport papírja 0,65 százalékos erősödéssel indította a mai kereskedést Frankfurtban.