Az amerikai tőzsdefelügyelettel (SEC) kell szembenéznie a Reed Hastingsnek, a Netflix vezérigazgatójának egy korábbi Facebook poszt miatt, melyben azt fejtegette, hogy júniusban meghaladta az 1 milliárd órát a cég rendszerein keresztül megtekintett videók hossza. Az eset július 3-én történ, amikor a részvény 6 százalékos ugrással reagált a hírre. A felügyelet véleménye szerint előbb egy publikus csatornán kellet volna közzétenni az adatot, egy az erre szolgáló "8-K típusú" hivatalos közleményben, vagy a sajtón keresztül.
Hastings a Facebookon keresztül válaszolt a történtekre. Véleménye szerint az, hogy több mint 200 ezer követője akad igen is publikus. Ezt a tényt az is erősíti, hogy a követők között sok újságíró, illetve blogger is található. Elmondása szerint nem a posztnak köszönhető az árfolyam megugrása, hanem az egy nappal korábban megjelenő Citigroup elemzésnek, melyben a szakértő 130 dolláros célárfolyamot határozott meg a videómegosztással foglalkozó cég részvényére.
Az amerikai cégek körében egyre elterjedtebb a social média használata, mellyel a vevők és a befektetők egyaránt megcélozhatók. Legutóbb, december 4-én az elektromos autókat gyártó Tesla elnök-vezérigazgatója posztolt a Twitteren, ahol kifejtette, hogy vállalata pozitív pénzáramlást ért el az elmúlt héten. Az üzenetet legalább 113 ezer követője láthatta, sőt, több mint 600-an újraposztolták a mondandót. A cég befektetési kapcsolattartójának elmondása szerint az amerikai tőzsdefelügyelet eddig nem kereste meg a céget az üggyel kapcsolatban - írja a Bloomberg.
A SEC közleményére 1,2 százalékos csökkenéssel reagált a Netflix árfolyama a zárást követő elektronikus kereskedés során, a kurzus 85,11 dolláros szinten tért nyugovóra.
Netflix (Nasdaq)