Nem kevesebb, mint 500 millió dollárt fizet készpénzben az Avis a Zipcar felvásárlásáért. Az autópiac egy különleges változatában, az úgynevezett közösségi autókölcsönzési piacon való terjeszkedés céljából hajt végre. Indoklásuk szerint ez a speciális autókölcsönzési szegmens 400 millió dolláros üzletté fejlődött ki az Egyesült Államokban és a világ fejlettebb országaiban az utóbbi időben, többek között a növekvő üzemanyagáraknak köszönhetően.
Ezt alátámaszthatja, hogy a Zipcar értékesítése kétszámjegyű növekedésen ment keresztül minden egyes negyedévben, mióta a társaság 2011 áprilisában tőzsdére ment. Ezzel növelni tudták piaci részesedésüket mind Amerikában, mind külföldön. A növekvő eladások ellenére a Zipcar nem tud tartós profitot felmutatni, épp ellenkezőleg a veszteségei évről-évre nőttek 2000-es alapítása óta.
Ronald Nelson, az autókölcsönzéssel foglalkozó Avis elnöke szerint az autó megosztásra épülő piaci tevékenység remekül kiegészíti a hagyományos autókölcsönzés piacát, aminek kiemelkedő növekedési lehetőségei és teljesíthető kihívásai vannak a kettő kombinációját folytató Avis számára.
Az Avisnál úgy számolnak, hogy a felvásárlás segítségével jelentős költségcsökkentést érhetnek el, és növelni tudják eredményességüket már az üzlet megkötését követő második évtől kezdve, melyet a tervek szerint tavasszal zárnak le. A cég amúgy is eredményes évet zárt, mivel nagy kereslet mutatkozott bérautói iránt a turista és üzleti utak számának növekedése következtében.
Az ügylet keretében az Avis 12,25 dollárt fizet minden egyes Zipcar részvényért készpénzben, ami 49 százalékos prémiumot tartalmaz az autó megosztási hálózatot működtető cég részvényeinek hétfői záróárfolyamához képest. Az Avis szerint az ügyletet a már meglévő 554 millió dolláros készpénzállományból és hitelfelvételből finanszírozzák.
A hírre a Zipcar részvényei több mint 47,6 százalékos szárnyalással reagáltak a nyitás előtti kereskedés során, és 12,15 dolláron nyithatnak.
Zipcar árfolyama (Nasdaq)