Félmillió autót hív vissza a BMW

Vágólapra másolva!
570 ezer autóját hívja vissza a német luxusautó gyártók egyik éllovasának számító BMW. Az eset nem először fordul elő a cég történetében, 2010 és 2012-ben már volt példa hasonlóra. A visszahívással leginkább érintett amerikai piac különösen érzékeny pont lehet a cég számára, hiszen vezető szerepet tölt be a luxusautók között az említett régióban. Ennek ellenére az árfolyam nem változott különösebben a hír hatására.
Vágólapra másolva!

Visszahívja 570 ezer autóját német luxusautó gyártók egyik éllovasának számító BMW. Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal tájékoztatása alapján számos, főleg a 3-as szériához tartozó autóknál (kupé, kabrió, kombi) találtak műszaki problémákat. A gyártó egyből vállalta, hogy a problémával érintett alkatrészeket márkaszervizeikben ingyen kicserélik, illetve minden problémával érintett típus tulajdonosát március végéig értesíteni fogják erről.

A vezetés élménye?

A probléma forrása az érintett típusok esetében, hogy a kábelek csatlakozói idővel elhasználódnak, tönkretéve az autó elektronikai kapcsolatrendszerét, mely odáig is vezethet, hogy az autó motorja egyszer csak leáll. A BMW elmondása szerint eddig csak egy hasonló, Kanadai esetről tudnak, viszont a Hivatal a napokban több ilyen esetről is tudomást szerzett. A kifogásolt autók száma az USA-ban 504 ezer, míg Kanadában 65 ezer.

Az amerikai forgalomban használt autók diszfunkciója viszont különösen érzékeny a cég számára, hiszen a BMW a legnépszerűbb luxusautó gyártó cégek között szerepel az országban, az érintett típusokból is évente közel 100 ezer darabot értékesít, ami a teljes értékesítéshez viszonyítva jelentősnek tekinthető.

Forrás: [origo]

Nem ez volt az első

Nem ez az első eset a cégnél, amikor tömegével kell visszahívnia autóit, hogy bizonyos típusoknál alkatrészeket cseréljen ki. 2010-ben már szükség volt 130 ezer autó javítására, majd 2012. március 26-án már 1,3 millió autó visszahívását rendelte el a német cég.

Ettől függetlenül a BMW "nem lóg ki a sorból", a Toyota, valamint más autógyártó cégek is számos alkalommal kénytelenek visszahívni járműveiket. Az általános minőségi problémák leginkább a költségmegtakarítási intézkedések következményei, hiszen a minőségi alkatrészeket a jóval olcsóbb közepes minőségű alkatrészekkel helyettesítik.

A hatás elmaradt

Az iparág szinten is problémát okozó viselkedés ellenére a részvények nem igazán érezték meg a negatív reklámot. Bár a bejelentést követően a cég papírjai 1 százalékot veszítettek értékükből, összességében még mindig csupán 0,5 százalékos mínuszban állnak, a cég részvényei pedig továbbra is a történelmi csúcs közelében tartózkodnak.

A BMW árfolyama (Xetra)

Forrás: [origo]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!