0,83 dolláros egy részvényre jutó profittal zárta a negyedik negyedévet a gyorséttermeket üzemeltető Yum! Brands a tisztított adatok szerint, amivel kis mértékben sikerült felülmúlni a 0,82 dolláros várakozást. A többek közt KFC, Pizza Hut és Taco Bell brandeket magába foglaló cég 4,15 milliárd dolláros árbevétele szintén jobb lett, mint a konszenzusban szereplő 4,12 milliárdos várakozás a tegnap zárás után közzétett gyorsjelentés szerint.
Kína a fekete leves
A legalább egy éve nyitva tartó gyorséttermek forgalma Indiában 24 százalékkal, míg az USA-ban és az egyéb nemzetközi egységek esetében egyaránt 3 százalékkal növekedett, amivel vegyes teljesítményt tud felmutatni a Yum! Brands. A Consensus Matrix adatai szerint Indiában 6,3, Amerikában 3, míg a harmadik szegmensben 3,9 százalékos bővülést vártak az elemzők.
Kínában 6 százalékkal csökkent a forgalom a legalább 12 hónapja nyitva lévő egységeknél, ami egybevág a Yum! január eleji bejelentésével, így nem okozhatott nagy meglepetést a befektetők számára.
A kínai értékesítés visszaesése a legalább egy éve nyitva lévő üzletek esetében az elmúlt év végén indult vizsgálatra vezethető vissza, a helyi hatóságok szerint ugyanis a Yum! Brands egyik beszállítója a megengedett mennyiségnél több növekedési hormont és antibiotikumot adott a csirkéknek. Ennek következtében a fogyasztók egy csoportja bojkottálni kezdte a KFC gyorséttermek ételeit. A világ legnépesebb országa igen fontos piacnak számít a Yum!-nak, ugyanis a negyedik negyedévben már bevételeinek több mint felét adta Kína.
Vége a profit szárnyalásának
David C. Novak vezérigazgató elmondása szerint időbe fog telni mire helyreállítják a fogyasztók bizalmát Kínában, aminek következtében nem tudják fenntartani az elmúlt 11 évben tapasztalt kétszámjegyű eredménynövekedést.
A 2013-as évvel kapcsolatban igen pesszimista a menedzsment, várakozása szerint mintegy 5 százalékkal eshet vissza a profit a 2012-es 3,25 dollárhoz képest, miközben az elemzői konszenzus szerint 3,57 dollár nyereség várható.
A Yum! jelenleg 38 200 gyorsétteremmel rendelkezik globálisan, aminek az ötöde saját tulajdonában áll. 2012-ben 1976 egységgel bővült a hálózat, ebből 889 Kínában, 138 Indiában, míg a fennmaradó 949 egyéb nemzetközi piacokon nyílt. A világ legnépesebb országának fogyasztóira továbbra is nagy hangsúlyt fektetne a Yum!, ugyanis idén újabb 700 egységgel bővítené a helyi egységek számát.
A nyitás előtti elektronikus kereskedsében 6,8 százalékos zuhanást mutat a Yum! kurzusa.
Yum! Brands (NYSE)