Az utóbbi 20 év legalacsonyabb értékesítési számairól számolt be tegnap gyorsjelentésében a JC Penney. Az áruházlánc árbevétele több mint 28 százalékos zuhanás után 3,88 milliárd dollárra esett vissza a negyedik negyedév során éves alapon. Ez igencsak meglepte a piacot, mivel az elemzők 4,08 milliárd dolláros árbevételre számítottak.
A cég vesztesége 552 millió dollárra hízott a február 2-án véget érő negyedév során, ami 2,51 dolláros részvényenkénti veszteségnek felel meg. A tavalyi év azonos időszakában még "csupán" 87 millió dolláros mínuszról számolt be a vállalat.
Ez alapján elmondható, hogy Ron Johnson, másfél éve kinevezett vezérigazgató stratégiája az értékesítések felpörgetésére eddig közel sem volt sikeres. Az Apple-től érkezett Johnson többek között árcsökkentésekkel, és az üzleteik dizájnjának modernebbé szabásával kíván sikereket elérni, és Amerika leghíresebb üzletláncává tenni a JC Penney-t.
A pocsék eredmények után 15 százalékos mínuszban nyitottak a JC Penney részvényei, melyek értékük több mint 30 százalékát vesztették el Johnson 2011 júniusi vezérigazgatói kinevezésének bejelentése óta. A papírok jelenleg 19,3 százalékos esésben mozognak.
JC Penney árfolyama (NYSE)