Tavaly a CBA hálózatának összforgalma 578,5 milliárd forint volt, mintegy 2,4 százalékkal több, mint 2011-ben, a CBA összesen 3225 egységet működtet az országban, 147-tel kevesebbet, mint egy évvel korábban - mondta Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója szerdán az MTI-nek.
A CBA Príma és Cent üzletek növelni tudták tavaly az eladott árumennyiséget, míg főként a kisebb alapterületű vidéki egységeknél előfordult forgalmi csökkenés - tette hozzá.
Elmondta, hogy a Match és Profi üzletek tavaly év végén lezárult átvételével hálózatuk 48 üzlettel bővül. Azzal számolnak, hogy ezen boltok átalakításával és megnyitásával jelentősen tudják növelni a forgalmat az idén. Hozzátette: a 48 üzlet megnyitásával a foglalkoztatottak száma jelentős mértékben bővülni fog.
A CBA távlati célja, hogy a most csatlakozott üzletek is magas hozzáadott értéket képviselő CBA Prímaként üzemeljenek majd.
A szintén magyar tulajdonban lévő Szentkirályi Ásványvíz Kft. is nyilvánosságra hozta ma 2012-es számait. Tavaly összesen 6,9 milliárd forint árbevételt ért el, amely 14,5 százalékkal több 2011-hez képest, a társaság az idén 15 százalékos növekedést vár.
Hozzáteszik: a Szentkirályi ásványvíz volumenben 9,3 százalékról 10 százalékra, értékben 13,9 százalékról 14,2 százalékra növelte piaci részét. Az Emese ásványvíz mennyiségben 0,8 százalékról 0,9 százalékra erősítette pozícióját a középár kategória szegmensben, megtartva a 0,9 százalékos értékbeli pozícióját is.