Kedvező fogadtatásra talált a befektetők és az elemzők körében a Facebook csütörtökön bejelentett legújabb fejlesztése, a Home a Barrons magazin cikke szerint. Az alkalmazással ugyanis a vállalat lényegében dominálhatja a felhasználók mobiltelefonját, ami lehetőséget biztosíthat a társaság számára a mobilüzletből származó bevételek erőteljes növelésére is.
Joe Bonner, az Argus Research elemzője a korábbi tartásról vételre minősítette fel a Facebook papírjait, 36 dolláros célárat rendelve hozzájuk. A szakértő szerint a Home egy magasabb szintre emeli a facebookos felhasználók lehetőségeit. Emiatt Bonner úgy véli, a Facebook egy részvényre jutó nyeresége is magasabb lehet a vártnál, az elemző a korábbi 45 cent helyett 48 centes egy részvényre jutó nyereséget (EPS) vár idén, míg jövőre 55 cent helyett már 67 cent lehet az egy részvényre jutó profit.
Youssef Squali a Cantor Fitzgerald elemzője szintén pozitívan vélekedik a közösségi oldal új alkalmazásáról. Squali úgy véli, a Home nagy valószínűséggel tovább fogja növelni a Facebook mobilfelhasználóinak a számát és a közösségi oldallal szembeni elköteleződésüket, a "facebookozás" élményének emelésével. A szakértő így továbbra is vételre ajánlja a részvényeket, 35 dolláros célár tartása mellett.
Victor Anthony, a Topeka Capital Markets's szakértője ennél is tovább ment, és szerinte a Home az elsőszámú mobilalkalmazássá válhat a közeljövőben. Anthony úgy véli, az új fejlesztéssel a Facebook jó eséllyel fogja növelni a mobilfelhasználókon elért bevételeit. Az elemző úgy véli, a mobilüzletág jóval erőteljesebb fejlődésen megy keresztül, mint ahogy a piac gondolja.
Szerinte a Facebook mobilpiaci reklámjainak a mennyisége és minősége is jelentősen javult az utóbbi hónapokban, melyek így már jóval több felhasználóhoz jutnak el. Ennek köszönhetően a cég mobilüzletágban elért reklámbevételei is magasabbak lehetnek a vártnál. Az elemző 368 millió dollárnál is magasabb reklámbevétellel kalkulál az első negyedévben, míg a piaci előrejelzések 340 millió dollárról szólnak.
A JPMorgan szintén optimista a Facebookkal kapcsolatban, és az elemzőház szerint a Home segíteni fog a cég reklámbevételeinek és felhasználói számának növelésében. Az elemzéseik szerint egy felhasználó az interneten töltött idejének már 14,8 százalékát fordítja a közösségi oldal böngészésére az egy évvel korábbi 12,7 százalék után, és a mobilfelhasználó Facebookon töltött ideje is dinamikusan növekszik. Emiatt a JPMorgan fenntartja 35 dolláros célárát, és felülsúlyozási ajánlását a Facebook részvényekre.
A kedvező piaci fogadtatást jól jelzi, hogy a részvények több mint 1,1 százalékot erősödtek pénteken, melyből viszont ma kissé visszaadhatnak, mivel enyhe, 0,5 százalékos mínusszal készül nyitni a papír.
A Facebook árfolyama (dollár)