Öt esetben tapasztalt a Toyota meghibásodásokat a légzsákjainál, így a cég kénytelen volt bizonyos modellek visszahívása mellett dönteni. A vállalat szóvivője a Bloombergnek elmondta, hogy a meghibásodások személyi sérülést nem okoztak, ennek ellenére 1,73 millió - 2000 és 2004. március között gyártott - jármű esetében lesz szükség a javítási munkálatok elvégzésére.
Ez nem kis szám, éves szinten ugyanis a Toyota valamivel több, mint 7,3 millió darab járművet értékesít. A most bejelentett visszahívás tehát az éves eladott mennyiség negyede. Az autógyártó a légzsákokat külső beszállítótól szerzi be, a Takata ráadásul a Toyota mellett más autógyártók számára is szállít. Emiatt a Honda 1,14 millió, míg a Nissan 137 ezer darab járművét szintén kénytelen volt visszahívni.
Gondolná az ember, hogy ilyen jelentős mértékű visszahívások nem tesznek jót az adott cég részvényárfolyamának, hiszen azok csorbát ejthetnek a vállalatok hírnevén. Különösen érzékeny pont lehet ez a megbízhatósága miatt szeretett Toyotánál, ahol az utóbbi években már-már kezdenek megszokottá válni a visszahívások (hibás ablakemelők, leszakadó pótkerék, vagy a gázpedálok problémája). Ennek ellenére a vállalat részvényei nemhogy nem estek, hanem 5 százalékkal szárnyaltak, és bár nem ekkora mértékben, de a többi érintett cég papírja is emelkedett.
Toyota napi grafikon (Tokió)
A "különös" jelenségre több minden magyarázatul szolgálhat. Egyrészt az autógyártók mindennapjaihoz hozzátartoznak a visszahívások, ráadásul a mostani esetben egy beszállító eszközei okozzák a problémát. A visszahívás terhei így a Takatára hárulnak, melynek részvényei emiatt közel 10 százalékot zuhantak a tőzsdén.
Takata napi grafikon (Tokió)