Óriási beruházás elé néz az Opel

Vágólapra másolva!
4 milliárd eurót kíván beruházni a világ egyik meghatározó autógyártója, a General Motors Európában, ahol 1999 óta összesen 18 milliárd dollárnyi veszteséget halmozott fel. Az Opel márkát is magába foglaló leányt az évtized közepére nyereségessé szeretné tenni anyavállalata, ami egyelőre nem tűnik könnyű feladatnak, látva az igen gyatra értékesítési adatokat.
Vágólapra másolva!

Veszteséges egységbe fektet a GM

4 milliárd eurót, azaz mintegy 5,24 milliárd dollárt kíván Európában befektetni a világ második legnagyobb autógyártója, az amerikai General Motors 2016-ig. A vállalt célja, hogy több modell gyártásával profitábilissá tegye egységét az évtized közepéig, amely már 13 éve folyamatosan veszteséget termel a számára. 1999 óta összesen 18 milliárd dollárnyi veszteséget hozott össze a német Opelt és brit Vauxhallt magába foglaló egység.

A világ egyik meghatározó autógyártójaként a GM fontosnak tartja az erős piaci jelenlétet Európában, ezért kulcsfontosságú az Opel sikeressége a vállat számára, aminek érdekében minden támogatást meg kívánnak adni a leánynak - mondta el Dan Akerson a GM vezérigazgatója a Reuters szerint.

A stratégia végrehajtásában fontosa szerepe lehet a Volkswagen kínai operációjának korábbi vezetőjének, Karl-Thomas Neumann-nak, akit még márciusban neveztek ki a GM európai egységének élére. A versenytárs kínai eredményei láttán jó munkát végezhetett korábbi munkaadójánál Neumann.

Jelenleg igen nehéz helyzetben van a GM, ugyanis az európai autóértékesítések már a hatodik egymást követő évben csökkennek. Az Opel első negyedéves értékesítése 16 százalékot zuhant az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, ami így gyengébb lett, mint a piac 13 százalékos zsugorodása.

Áldozatott várnak a munkavállalóktól is

A fordulathoz a GM szerint autógyártó munkavállalóinak is hozzá kell járulniuk, ami főként a bérek befagyasztását eredményezné. A 3000 főt foglalkoztató bochumi gyár munkásai azonban nem fogadták el a vállalat által kínált feltételeket, aminek eredményeképp a tervezettnél hamarabb, már 2014-ben lakat kerülhet az egységre.

Persze nem mindenhol kötik ennyire az ebet a karóhoz, néhány napja a zaragozai gyár munkásainak többsége beleegyezett abba, hogy 2013-ra és 2014-re befagyasszák béreiket. A társaság vezetése közleményében kiemelte, hogy úgy gondolja ezzel a megállapodással Zaragoza továbbra is a GM jövőbeli beruházási terveiben maradhat. A megegyezés szerint idén nem rúgnak ki senkit a cégtől, és 2015-2017 között évente 1,5 százalékkal fogják növelni a fizetést.

A General Motors árfolyama

Forrás: [origo]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!