A Best Buy 81 millió dolláros veszteséget ért el idei első negyedévében, míg egy évvel korábban még 158 millió dolláros nyereséget produkált. A rossz eredmény oka, hogy a világ legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi lánca kénytelen alacsonyabb árakat alkalmazni, hogy felvegye a versenyt online riválisaival. Az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó eredmény viszont 32 cent lett, amivel sikerült felülmúlni a Bloomberg konszenzusát, bár úgy tűnik a befektetők ezt nem túlzottan értékelik.
Habár korábban Hubert Joly vezérigazgató csak az ünnepi szezonra akarta az online versenytársak áraihoz igazítani a Best Buy árait, ez a stratégia tovább folytatódott az első negyedévben is. Azonban ez sem tudta megállítani az árbevétel esését, sőt, az új árpolitika miatt a bruttó eredményhányad 23,1 százalékra csökkentett, ami alulmúlta az elemzői várakozásokat is. Az óriási verseny miatt a társaság a profit további csökkenését várja a jelenlegi negyedévre is.
A Wedbush Securities elemzője, Michael Pachter eladási ajánlást fogalmazott meg a társaság részvényeire vonatkozólag, mert ő nem hiszi, hogy a bevételek növekedni tudnak a jövőben, kivéve ha továbbra is diszkontárakon adja termékeit a cég, ami azonban az eredményhányad csökkenését vonja maga után.
A Best Buy részvényei több mint 3,5 százalékkal csökkennek. Idén azonban már több mint duplázódott az árfolyam, ami elsősorban a Best Buy felvásárlásával kapcsolatos híreknek, illetve a kevésbé jövedelmező európai piacról való kivonulásának volt köszönhető.
A Best Buy árfolyama (NYSE)