A világ második legnagyobb luxusékszer cége, a Tiffany várakozásokat felülmúló profitról számolt be negyedéves jelentésében. A társaság eredményét elsősorban az Ázsiában mutatkozó luxusékszerek iránti csillapíthatatlan étvágy repítette nem várt magasságokba. Úgy tűnik, a Tiffany szépen ki tudta használni az emberek csillogás utáni vágyát, árbevétele közel 900 millió dollárra emelkedett, amit az ázsiai-óceániai régió 15 százalékos bővüléssel támogatott.
A kedvező piaci körülmények pedig fennmaradhatnak az egész év során, ugyanis a Bain & Co. elemzőcég szerint a dél-kelet-ázsiai kereslet bőven ellensúlyozhatja az Európában tapasztalható pangást. Az amerikai kontinensen is szépen alakultak az értékesítési számok, de még ezt is felül tudta múlni a New York-i Fifth Avenue bevásárló szentélyben található üzlet eladásai. A Tiffany-nak is jót tehet, ha bejön a Bain & Co. előrejelzése, miszerint az Egyesült Államokban közel hasonló mértékben nőhet idén a luxuspiac, mint Kínában. De az előttünk álló években is az USA lehet a globális luxusiparág egyik huzópiaca.
Az idén 175. születésnapját ünneplő ékszercég, piacra dobott ennek alkalmából egy egyedi kollekciót, ami a társaság beszámolója szerint szintén jól fogyott. Emellett A Nagy Gatsby filmhez készített külön kollekció is remekül teljesített, amit a film sikere még a későbbiekben is támogathat.
A Tiffany menedzsmentje megerősítette korábbi profit várakozásait az idei évre. Az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó eredmény 3,43-3,53 dollár között alakulhat, míg az elemzői konszenzus ennek lényegében pont a közepébe vág.
Az árfolyam idén már több mint 30 százalékos hegymenetet produkált, amivel jóval felülteljesítette az S&P 500 14 százalékos erősödését.
A Tiffany árfolyama (NYSE)