A következő egy évben a hazai kkv-k mindössze 42 százaléka tervez alkalmazni természetbeni juttatást - derült ki a K&H Bank felméréséből. Amióta mérnek, most a legkisebb azoknak a cégeknek az aránya, amelyek cafeteriát terveznek adni.
Az előző negyedévhez képest 5 százalékponttal adna kevesebb cég béren kívüli juttatást. Az 500 mikro-, kis- és középvállalkozást megkérdező K&H szerint 2008 második negyedévében még 80 százalék építette be a bérezési rendszerébe a cafeteriát. A válság kitörése és 2010 között folyamatosan esett a népszerűsége, majd szinten maradt az alkalmazók aránya, de 2011 második felétől újra egyre több kis és közepes cég mond le a béren kívüli juttatásokról.
"A munkáltatók körében az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteriaelem, jelenleg a cégek 31 százaléka tervezi alkalmazni. A kedvezményes adózású béren kívüli juttatási forma népszerűségét növelte feltehetően, hogy az idén januártól a korábbi 5000 forint helyett már havi 8000 forintig adható kedvezményes adóteherrel" - mondta Németh László, a K&H kkv-marketingfőosztály vezetője.
A második legnépszerűbb forma a SZÉP-kártya és a közlekedési költségek térítése holtversenyben. Ugyanakkor a közlekedésre egyre kevesebb cég ad béren kívüli juttatást, már csak minden hatodik cég támogatja így a dolgozóját.
Az ipari, építőipari vállalkozások fele, a mezőgazdaságiak 45, a kereskedelmiek 43, a szolgáltató cégek 38 százaléka adna a következő egy évben cafeteriát. A cégméret szerint a nagyok az aktívak: a mikrovállalkozások 37, a kisvállalkozások 46, a középvállalkozások 59 százaléka adna béren kívüli juttatást.