10 dolláros (kb. 2300 forint) repülőjegyeket vizionál Európa és Amerika között Michael O'Leary a Ryanair vezérigazgatója. Nem váratlan a szokatlan ötlet O'Leary-től, aki korábban olyan tippekkel is előállt, mint az állójegyek esetleges bevezetése, vagy a wc-használat fizetővé tétele a járatokon. De az alacsonyabb jegyárakra törekvő vezérigazgatónak volt olyan gondolata is, hogy csak egy pilótával kellene repülni a jelenlegi kettő helyett.
Szeretnénk kihasználni az Európa és az Egyesült Államok közötti szabad légifolyosókat, nyilatkozta kedden a Bloomberg TV-nek a Ryanair vezére, aki azt is elmondta lehet esélye annak is, hogy akár 10 dollárért repüljük át az Atlanti-óceánt. A riporter kérdésére, hogy mégis hogyan lehetne nyereségesen üzemeltetni ezeket a járatok, O'Leary úgy válaszolt, hogy "egy ragyogóan tehetséges menedzsmenttel.
A Ryanairt leginkább az tartja vissza a transz-atlanti terveitől, hogy nincs a gépparkjában olyan nagy repülőgép, amiket a légitársaságok a hosszabb útvonalakon használnak. Az ír fapados légitársaság csak kisebb befogadó képességű Boeing 737-esekkel rendelkezik, ami ideális kisebb távolságok megtételére, hiszen a Ryanair csak európai városokba szállít utasokat, néhány észak-afrikai turistaparadicsomot leszámítva.
A Ryanair nemrégen rendelt 175 darab 737-est a Boeingtől, ami listaáron 15,6 milliárd dollárt ér. Múlthéten a párizsi airshow-n pedig O'Leary úgy nyilatkozott, hogy mérlegelik további 200 darab 737 MAX repülőgépre szóló (kb. 20 milliárd dollár) megrendelés lehetőségét is, ugyanis egy csapat már vizsgálja ezt az eshetőséget, amiről szeptember végéig eredmény is születhet. Ezeket a gépeket viszont nem hosszú útra tervezték, így lehet, ezen a téren is be kell ruháznia majd a cégnek.
A Ryanair idén már több mint 50 százalékkal szárnyalt felfelé a londoni tőzsdén, míg az FTSE100 az elmúlt hetekben látott lejtmenet következtében már csak alig több mint 2 százalékkal áll magasabban mint az év elején.
A Ryanair árfolyama (London)