Már csak pár hónap - mondják az elemzők, és az Apple még az alkalmazások területén is elveszíti a versenyt a Google-el szemben. Bár az App Store jelenleg 50 milliárd letöltést számlál fennállása óta, a Google Play pedig csak 48 milliárdnál jár, az Androidos készülékek havonta 2,5 milliárd alkalmazást töltenek le, míg az Apple által gyártott termékekről csupán 2 milliárd letöltés származik havi szinten, derült ki az Asymco és az Enders Analysis által publikált statisztikákból.
Érdekesség azonban, hogy ha az 1 készülékre jutó letöltések számát nézzük, akkor egyértelmű az Apple fölénye, ugyanis 83 letöltés áll szemben a Google 53 letöltésével. Az adat hátterében vélhetően az áll, hogy az Android operációs rendszerek valamelyest gyengébb készülékeken is futnak, melyek hardvere nem teszi lehetővé a nagyszámú alkalmazások tárolását és futtatását.
A fizetős alkalmazások letöltéséből származó bevétel viszont egyelőre még egyértelmű Apple dominanciát mutat, ugyanis a napi szinten 5,1 milliárd dolláros bevétel csupán 27 százalékát realizálja a Google. Ezzel együtt azért igaz, hogy hat hónappal ezelőtt még csak 19 százalékot ért el a Google, vagyis saját részesedését közel 50 százalékkal tudta növelni a technológiai vállalat.
A Google árfolyama (Nasdaq)
Az Apple árfolyama (Nasdaq)