A tavalyi 1,5 milliárd forintot meghaladó nettó árbevétel után 2013-ra további növekedést és 1,7 milliárd forintos árbevételt tervez a Sprinter Futárszolgálat Kft. A magyarországi kiscsomag-szállítási piacon működő Sprinter keddi közleménye szerint az utóbbi négy évben mintegy megháromszorozta nettó árbevételét, hiszen 2008-ez az összeg 560 millió forint volt.
Az 1997-ben alapított cég 2012-ben 20 százalékkal növelte árbevételét, 2 millió csomagot kézbesített, ami majdnem 25 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A társaság az MTI érdeklődésére a 2010-es és 2011-es adózás előtti eredményéről közöl adatokat: 2010-ben 18 millió, az azt követő évben pedig 13,6 millió forint nyereséget könyvelt el a cég.
A Sprinter szerint azok a vállalatok lehetnek sikeresek, amelyek nyitottak az e-kereskedőkkel való közös fejlesztésekre. Jelenleg már sok esetben az online kereskedő társaság raktározási szolgáltatást is elvár a futárcégektől, amelyet a Sprinter saját szortírozó gépsorával és 4000 négyzetméter alapterületű csomagoló- és raktárkapacitásával elégít ki - olvasható a közleményben. A társaság az informatikai fejlesztésekre a közelmúltban mintegy 100 millió forintot fordított.
A közleményben a cég idézi Rácz András ügyvezető igazgatót, aki szerint a csomagküldési piac várhatóan a webáruházak forgalomnövekedésével egyenes arányban vagy azt meghaladóan fog fejlődni. Öt éven belül ugyanakkor mindössze 4-5 szereplő marad talpon a csomagszállító társaságok közül: azok, akik az online kereskedelem igényeire szabottan fejlesztenek, innovatívak és jó ár-érték arányú szolgáltatást nyújtanak. Az ügyvezető szerint a Sprinter 2015-re a magyarországi piac első számú szolgáltatójává válik majd innovációban és minőségben.
Felmérések szerint a magyar elektronikus kereskedelem piacán 2012-ben 177 milliárd forint értékű termék mozgott. Ezen a területen 2013-ra 200 milliárd forint feletti forgalom várható, s évente legalább 10 százalékos növekedésre lehet számítani. Tavaly a magyar webáruházak (amelyek száma 5-6 ezerre tehető) több mint harmada 50 százalékkal növelte árbevételét az előző évhez képest. A Sprinter Futárszolgálat többek között emiatt is a termékfejlesztésre szeretne koncentrálni.