A „virtuális rajzszögeknek” a cégek gazdálkodására gyakorolt hatását Alexandra Samuel és David Sevitt vizsgálta, és friss eredményeiket a Harvard Business Review-ban is közzétették:
Küzdjük le a bemutatóterem-effektust: Az üzlettulajdonosok egy része azért ostorozza az internetes boltokat, mert azt állítja, hogy emiatt a valódi boltokat már csak bemutatóteremként használják az érdeklődők, hogy ott nézzék meg azokat a termékeket, amiket aztán a neten vesznek meg. A Pinterest segíthet ezen, hiszen ötből egy Pinterest felhasználó vásárol, miután „pinelt” valamint. Sőt, a Pinterest és a közösségi oldalak több vásárlót visznek be az üzletekbe, mint amennyit a netes áruházak összesen.
Hajtsunk repinekre: Az úgy nevezett repin, vagyis amikor egy képet/videót valaki a saját virtuális falára is feltesz, az egyik legerősebb vásárlásfokozó tényező. A felhasználóknak csak 7 százaléka vásárol egy céges Pinterest-megjelenés hatására, viszont összesen 43 százalék teszi meg ugyanezt, ha egy másik felhasználó ajánlja az adott terméket a Pinteresten.
Töltsük fel információval a képeket: A Pinterest vásárlásösztönző ereje részben abban rejlik, hogy az áruk képei mellett plusz információt is kapnak a felhasználók a termékekről akár szöveg, akár vizuális elemek segítségével
Pineljük az akciót A felmért esetek 19 százalékában a vásárlók a Pinteresten találtak rá az akciós termékre – ez ugyan elmarad a Facebook mögött, de biztos, hogy érdemes ezen a weboldalon is hirdetni.
Csapjunk le rájuk A vásárlások több mint 40 százalékára egy héttel a pinelés után kerül sor, vagyis érdemes egy héten belül további ösztönzőkkel megkeresni azokat, akik a Pinterest segítségével válhatnak vásárlókká. A pineléseket külön szoftverrel is követhetjük, de kisebb cégek a Pinterest saját statisztikáját is használhatják erre.