Már nem csak a luxus számít a kínaiaknak

Vágólapra másolva!
Már nem csak vásárolni járnak Európába a kínai turisták, aminek az európiai luxusipar nem örül kifejezetten, hiszen az utóbbi időben éppen a vakációzó kínaiak jelentették az egyik legnagyobb hajtóerőt a bevételek növelésében.
Vágólapra másolva!

Az európai luxuscégeknek nem túl kedvező trend kezd kibontakozni a kínai turisták körében, ugyanis egyre több vakációzó kíváncsi másra is a luxusüzletek kirakatain kívül. Ezt alátámasztja, hogy bár az idei első negyedévben is 18 százalékkal többet költöttek a kínai vásárlók Európában, mint az egy évvel korábbi időszakban, azonban ez messze elmarad az ezt megelőző 45, illetve 69 százalékos bővüléstől, derül ki a Global Blue adataiból.

Ennek egyik oka, hogy sokan már nem először utaznak Európába, ezért a vásárláson kívül más élményekre is vágynak, de az is közrejátszik, hogy egyre kevesebben választják a szervezett buszos utazásokat, amik rendszerint csoportos bevásárló utak is egyben.

Persze ettől függetlenül a kínai turisták továbbra is nagy hajtóerőt jelentenek majd a luxusszektorban, bár sokkal nehezebb lesz őket magukhoz édesgetni a cégeknek. Ugyanis korábban több luxusáruház fizetett a buszos utazások szervezőinek, hogy hozzájuk vigyék a turistákat, írja a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.

Az ilyen szervezett utak is hozzájárultak ahhoz, hogy a kínaiak által nyaralásukon elköltött összegek 40 százalékkal 102 milliárd dollárra emelkedjenek 2012-ben, ezzel pedig élre ugorjanak a költéseket tekintve, megelőzve Németországot és az USA-t.

A luxuscégeknek is jól jött, hogy sok kínai érkezett Európába, és méginkább az, hogy sokat vásároltak termékeikből, hiszen az európai gazdaság szenvedése visszább vetette a forgalmukat. Viszont annak, hogy már nem csak vásárlásra vágynak nyaralásukon az emberek, hanem mondjuk megnéznének egyéb érdekességeket is nem örülhetnek a társaságok.

A nagy francia luxuscégek elég vegyesen teljesítettek idén a tőzsdén, a Gucci márkáról híres Kering 20 százalék feletti pluszt szedett össze, de a Hermés sem produkált túl rossz eredményt. Ellenben a világ legnagyobb luxuscége a Louis Vuitton táskákat is gyártó LVMH árfolyama több mint 5 százalékkal van lejjebb mint év elején.

Forrás: investor.hu
Forrás: investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!