Pozitív meglepetéssel szolgált ma a McDonalds a befektetők számára, a legalább 13 hónapja nyitva lévő üzletek forgalma ugyanis 0,7 százalékkal emelkedett júliusban tavaly júliushoz képest, míg az elemzők csak 0,4 százalékos bővülést vártak. Az adat különösen annak függvényében pozitív, hogy a McDonald's csak az előző negyedévben tudott ismét növekvő pályára állni, miután hónapokon keresztül gyenge eladási adatokat publikált.
Az értékesítés főleg az USA-ban volt erős, ahol 1,6 százalékkal tudott növekedni a forgalom júliusban, míg csak csupán 0,3 százalékot prognosztizáltak. A jó teljesítményben a menedzsment szerint főleg a reggeli szendvicsek értékesítése játszotta a főszerepet, de az egyre kedvezőbb munkaerő-piaci adatok, valamint amerikai GDP-adatok is segítik a vállalkozást az egyre jobb teljesítmény elérésében.
Európában és Ázsiában viszont ennek ellentéte látható, itt 1,9 százalékos visszaesés mutatkozik a forgalomban, ami különösen azért probléma a McDonald's számára, mivel az árbevételének 40 százalékát Európában realizálja. Dan Thompson, a cég vezérigazgatója tisztában van a kockázatokkal, hangsúlyozva, az év hátralévő része kihívásokkal teli lesz. A McDonalds's árfolyama a pozitív meglepetés ellenére 0,7 százalékos mínuszban áll, feltehetően az európai piacokkal kapcsolatos borúsabb kilátások miatt.
A McDonald's árfolyama (NYSE)