Nagyon trendi lett Kínában BMW-vel villogni

Vágólapra másolva!
Hatalmas mértékben tudják növelni értékesítésüket Kínában a legnagyobb luxusautó-gyártók, a BMW közel 40 százalékkal adott el több autót júliusban, mint egy évvel korábban, míg az autópiac átlagos növekedési üteme "csak" 10 százalékos volt. A luxusautó-gyártók számára úgy tűnik, minden lehetőség adott, hogy kihasználják a kedvező feltételeket.
Vágólapra másolva!

Továbbra is folytatódik a kínai autópiac növekedése, júliusban ugyanis több mint 1,2 millió új személyautót értékesítettek az országban, 10,7 százalékkal többet, mint tavaly júliusban. Bár Kínában a havi adatok egymással való összevetése sok esetben statisztikailag nehezen kezelhető (többek között a kínai újév eltérő dátumai miatt), az elmúlt évek trendjéből látható, hogy a bővülés az autópiacon is lassan beáll a 10 százalékos szint közelébe, a különféle gyártók azonban eltérően részesednek a növekedésből.

Forrás: Investor.hu

Remekelnek a luxusgyártók

Példaként ott a BMW, akinek eladásai 39 százalékkal emelkedtek az előző hónapban, ezzel pedig valamennyi riválisát maga mögé utasította a német gyártó. A BMW 32 194 autót adott el júliusban, ami bőven meghaladja az USA-ban értékesített 24 ezret. Elsősorban a 3-as és 5-ös szériás luxusautókból fogyott jól a BMW-nek.

Panaszra azonban nincs oka az Audikat gyártó Volkswagennek sem, hiszen közel 270 ezer Audit tudott eladni a vállalat Kínában az első hét hónapban, amivel a legnagyobb értékesítési mennyiséget érte el a luxusautók között. Igaz, az előző év júliusához képest csak 27 százalékos volt a növekedés, viszont a vállalat szerint így is elérhető a menedzsment által kitűzött cél, miszerint 450 ezer Audit kell 2013-ban értékesíteni az országban.

A folyamatos újraszervezési munkák hatására az év elején valamelyest gyengélkedő Mercedesek is jól szerepelnek, és ugyan "csak" alig 18 ezer autót értékesítettek júliusban, így is 31 százalékos növekedést tudtak produkálni.

Látható tehát, hogy a Kínában folytatott értékesítési tevékenységnek még bőven van területe a növekedéshez, legalábbis az adatok egyértelműen ezt mutatják. Ha a BMW, vagy éppen a Mercedesek amerikai eladási adatait nézzük, akkor pedig itt 12-18 százalékos emelkedés látszik júliusban, ami jócskán elmarad a 30, vagy akár közel 40 százaléktól. Ez alapján nem nevezhető a valóságtól elrugaszkodottnak azt állítani, hogy a kínai luxusautó-piac még komoly lehetőségeket tartogat az érintett gyártók számára.

A BMW árfolyama (Xetra)

Forrás: Investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről