A különböző országok kereskedelmi életét jelentősen befolyásolja, hogy a hatalmon lévő politikai erő milyen mértékben tartja fontosnak a nemzeti értékek előtérbe kerülését, mennyire igyekszik helyzetbe hozni a hazai tulajdonban lévő vállalkozásokat, mondta el Fodor Attila a CBA kommunikációs vezetője. Szerinte az ehhez kapcsolódó intézkedések konkrétan mérhetőek az egyes piacok fogyasztási mutatóiban is.
A környező országokban működő CBA-láncok hasonló kihívásokkal találkoznak, és hasonló megoldásokat találnak ezekre a kihívásokra.
A bolgár CBA Bulgária, a cseh Druzstvo CBA, a horvát NTL, a lengyel Nasz Sklep, a szlovák CBA Slovakia és a román CBA Nord West tömörülés egyaránt úgy látja, hogy ahhoz, hogy a tőkeerős, külföldi, multinacionális vállalatok méltó versenytársaivá váljanak, egységbe tömörülve kell egyszerűsíteni a beszerzést és csökkenti az árakat.
A mostani megbeszélésen elhangzott, hogy a magas üzemanyagárak miatt a térség összes piacán érezhető tendencia, hogy a települések peremterületein lévő hipermarketektől a vásárlók otthonaihoz közelebb eső szupermarketek felé terelődött a forgalom.
A CBA a 2000-es években kezdett a határon túl is terjeszkedni. A magyarországi társaság hat európai ország nemzeti élelmiszerkereskedelmi csoportjával alakított ki társulási kapcsolatot. Ezekben az országokban jelenleg csaknem 6 ezer CBA-logóval ellátott egység üzemel. A magyarországi üzletek száma 3225.