Már nem sokat kell várni arra, hogy Chrysler részvényekkel kereskedhessünk, a cég ugyanis benyújtotta a tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat az amerikai tőzsdefelügyelethez. Ezzel egy lépéssel közelebb kerül a Fiat ahhoz, hogy megszerezze azt a 41 százalékos tulajdoni hányadot, amelyet jelenleg az amerikai autóipari munkások szakszervezete (VEBA) birtokol.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a Chrysler végül azért kerülhet a tőzsdére, mert a VEBA és a Fiat képtelen dűlőre jutni a szakszervezet részvénypakkjának eladási árát illetően. A Fiat ugyanis régóta szeretné teljesen irányítás alá vonni a céget, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy javítsa nyereségességét a kiválóan teljesítő amerikai autópiacon.
Az IPO így valamelyest kedvezőtlen fejlemény a Fiat számára, mivel a társaságnak így még jó ideig várnia kell a két cég egyesítésére. Ezzel együtt persze az is igaz, hogy a szakszervezet is könnyen pórul járhat, hiszen ha az IPO-nál kialakuló ár alacsonyabb, mint várták, akkor olcsóbban is megválhatnak a papíroktól. A Fiat szerint egyébként a Chrysler értéke megközelítőleg 4,2 milliárd dollár, ám a VEBA úgy véli, 10,3 milliárd dollárt is ér az amerikai gyártó.
Hogy a végül mennyire értékeli a piac a céget, azt egyelőre meglehetősen nehéz megítélni, hiszen ez több tényezőtől is függhet, ráadásul az aktuális piaci hangulat is erősen befolyásolhatja a Chrysler létrejövő tőzsdei értékét. Ami viszont biztos, hogy az IPO lebonyolításában a JPMorgan vesz majd részt, a VEBA pedig valamennyi részvényétől megszabadul majd a tőzsdén, így a Fiat végül teljes tulajdonossá is válhat, feltéve, hogy nem alakul ki túl magas ár az olaszok számára.
A Fiat árfolyama (Milánó)