A világ egyik legnevesebb könyvvizsgáló, adó-, tranzakciós és üzleti tanácsadást nyújtó vállalatának iparági elemzése kitér arra, hogy soha még ilyen összetett igényekhez nem kellett alkalmazkodniuk a szektor cégeinek. Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója elmondta, országos szintű felmérést indítottak, hogy áttekintsék a szektor jelenlegi helyzetét. Az elemzésből kiderül, 2010 óta folyamatosan csökken a lényegében egy-egy funkciót teljesítő központok száma, ám az úgynevezett második generációs, többfunkciós üzleti központok jelenléte határozottan erősödik.
Az EY tanulmánya pontokban foglalja össze a legfontosabb teendőket a közép- és hosszútávú siker érdekében. Íme:
1. A kellő egységesítési és integrációs folyamatok sikeréhez, a felelősség és a költségvetés kérdéseiben minél kevesebb konfliktushoz határozott és erős vezetésre van szükség.
2. A vezetőség legyen felkészülve arra, hogy bővítse a szolgáltatások körét, rendezkedjen be magasabb hozzáadott értékű munkára. Ha a vállalat a különböző szolgáltatási területeket egy globális központba integrálja, megszűnnek a nemkívánt párhuzamosságok, és erősödhetnek az egyedi szakterületek.
3. Outsourcing: ne féljünk tőle. A szolgáltatóközpontoknak nem kell mindent házon belül megoldaniuk.
4. Legyen lényeges szempont, hogy egyetlen központi helyszínre fókuszál a vállalat, vagy több helyszínről szolgáltat. Ha az utóbbi variáció a nyerő, nem lesz fennakadás nyelvi és időzónabeli eltérések miatt. A túl sok helyszín azonban többletköltség, fenntartásuk gyengíti az egységesítési törekvéseket.
5. Végül megkerülhetetlen a mérés és az értékelés. A globalizálódó szervezetnek nagy segítség a visszajelzés a teljesítményről.