Fekete Zoltán, a Bravotech Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója elmondta, a magyar Euronics kezdettől lendületesen vette a kanyarokat, 2001-es megalapítása óta minden évben, és idetartoznak a válság évei is, nyereséges volt, dacára annak, hogy a kilencvenes évektől kezdve a szektorban minden kereskedelmi láncnak számolnia kellett azzal a konkurenciával, amelyet a hipermarketek nyomott árai jelentettek. A 2012-es évbe már olyan költséghatékony szervezetként vágtak bele, amilyenre alig volt példa a hazai piacon. Egyedi szolgáltatásként táblagépekkel várták a vásárlókat az üzletekben. Ez praktikusan annyit jelentett, hogy ha egy adott boltban a felkínált nyolc mosógép közül egy sem felelt meg a vásárló igényeinek, online megtekinthette és megrendelhette a 12 000 négyzetméteres hódmezővásárhelyi raktárban elérhető mintegy nyolcvan modell bármelyikét.
A Euronicset közesen üzemeltető két káefté együttműködésében 2006-ban jelentkeztek először problémák. Minden bizonnyal másképp fordulnak az események, ha akkor részvénytársasággá alakulnak, ám ezt nem tették meg. Ugyancsak gondok adódtak a névhasználattal kapcsolatban, ezeket később sem sikerült megoldani. Mivel a magyar Euronics márkaépítésében a Bravotech annak idején komoly anyagi szerepet vállalt, 2013 júniusában nem átadta, hanem eladta a Vöröskő Kft-nek a közös brand ráeső részét. Mint Fekete Zoltán fogalmaz: „Váltottunk egy jobbra.” Idén nyáron induló együttműködésüket az Experttel az az üzleti filozófia alapozta meg, hogy nem a legnagyobbak, hanem a legjobbak akarnak lenni.
Az Expert egy, a független nemzeti szervezeteket összefogó hálózat, elsődleges számára a nemzeti szervezetek támogatása. Pillanatnyilag a régióban a magyar piacban látják a legnagyobb potenciált. Ahogy Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója fogalmaz, „próbaidőn vagyunk”, ámde a szerződés aláírásának pillanatában – szeptember 7-én, az IFA-n – az Expert CEO–ja elővett egy focilabdát, és átpasszolta Fekete Zoltánnak, majd elhangzott a mondat, amely a nyitás, váltás, bővülés szlogenje is lehet: „Induljon a játék!” A nyitást régiónk felé úgy fogalmazták meg: „Expert goes East.”
Rohrböck András elmondta, az Expert know-how átadása és az üzletviteli irányvonalak megismerése természetesen számos újdonsággal szolgál, egyben illeszkedik a Euronics-időkben kialakult elveikhez, innovációs igényeikhez és tapasztalatukhoz. A hálózat kézikönyvében még az is szerepel, hogyan tartsanak rendet a polcokon a raktárakban. Az 1200 négyzetméternél nagyobb üzlethelyiség ma már nem méretgazdaságos, az online kiegészítéssel és eléréssel teljesen felesleges a fizikai térben jelezni a lehetőségeket.
Nagy hangsúlyt fektetnek a minőségre és – nomen est omen – a szakértelemre. A magyar vásárló híresen árérzékeny, az Expert marketingstratégiája azonban hosszútávon azt célozza, hogy az ügyfelek legyenek nyitottabbak a kiemelt minőség felé: a prémium termékek külön sarkakat kapnak az üzletekben. A csúcsminőségű termékek bemutatásához különböző programokat, eseményeket szerveznek majd. Egyedi jellemző az is, hogy igyekeznek megismerni az ügyfeleiket. Mintegy 300 000 direkt mailt küldenek ki hetente, Facebook oldalukon az ötvenezer lájkolót közelítik, a nagyarányú netes vásárlás miatt pedig nagyon pontosan látják, mi az, ami igazán érdekli a fogyasztókat. A digitális ujjlenyomatoknak köszönhetően pontosan prognosztizálják, melyik termék tart befelé, melyik lefelé. Fekete Zoltán elmondta, Budapesten a rengeteg nagyon olcsó megoldás elérhetősége miatt túlságosan telítettnek érzik a piacot, ezért itt a Smart Zone üzleteket húzzák át Expertté, ahol prémumtermékeket fognak értékesíteni. Az első magyar Expert üzlet október 11-én nyílik meg Kecskeméten.
Az 1967 óta működő Expert hálózatot - egy 2010-ben készült európai felmérés szerint - a kiváló minőségű termékekkel, a barátságos, felkészült szakembergárdával és szakszerű szolgáltatásokkal azonosítják a fogyasztók. Rohrböck András elmondta: „A Bravotech Group különböző vásárlói szegmenseket kiszolgáló üzletei (HifiNet, SmartZone, Bemutatóterem, Euronics) és webáruházai évek óta hasonló filozófia szerint működnek, mint az Expert szakkereskedések. A néhány éve jelentősen megváltozott fogyasztói igényekre és vásárlási szokásokra reagálva elkezdtük ötvözni az internetes vásárlást a hagyományos szakkereskedésekben történő értékesítéssel. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk munkatársaink magas szintű képzésére, hogy valódi szakértőként tudják segíteni a vásárlókat a számukra legmegfelelőbb termékek kiválasztásában.”
Rohrböck András hozzátette, többek közt azért logikus a csatlakozásuk az Experthez, mert már Euronics-működésüket több olyan momentum jellemezte, amely nagyon hasonló a nemzetközi brand értékesítési modelljéhez: összekapcsolták a netes és a valós vásárlásokat, a munkatársak oktatásban részesültek, értéknövelt szolgáltatásokat nyújtottak.
Fekete Zoltán elmondta, hogy 2013. decemberéig várhatóan 90 üzlet újul meg és nyit újra, immár Expert szakkereskedésként. Expert márkanéven tovább üzemel a Euronics-időkben is aktív 47 bolt, és Expertté alakulnak át a korábban SmartZone, HifiNet és a Bemutatóterem néven működő üzletek. 2014-ben a Bravotech Group további 95 üzlete kapja meg az új arculatot, és még 10-20 új Expert műszaki szakkereskedés megnyitását is tervezik Nyugat-Magyarországon. Ezzel a Bravotech Group kilép a keleti régióból és országos expanzióba kezd. Lapunk kérdésére a cégvezetők elmondták, a beszerzések volumennövekedéssel is járnak, ami önmagában teremt új munkahelyeket. A 2014-ben megnyíló üzletekben egyenként 6-8 új állást tölthetnek majd be a szakemberek. A kezdődő együttműködést jellemző optimizmust mi sem bizonyítja jobban, mint Rohrböck András összegzése: „Van annyi tapasztalatunk, hogy higgyünk ebben a húzásban.”